Ο ΑΓΑΘΟΣ ΝΟΥΣ - ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΕΠΡΩΜΕΝΟ






ΕΡΜΗΣ ΤΡΙΣΜΕΓΙΣΤΟΣ

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΟΙΝΟΣ ΝΟΥΣ 

(Ο ΑΜΕΤΑΒΛΗΤΟΣ ΑΓΑΘΟΣ ΝΟΥΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ)

Ο Αγαθός Νους αποτελείται από την ίδια ουσία του Θεού αν βέβαια ο Θεός αποτελείται από κάποια ουσία, και τι είδους είναι αυτή η ουσία μόνον ο ίδιος γνωρίζει ακριβώς τον εαυτό του.

Ο Αγαθός Νους λοιπόν δεν είναι αποκομμένος από την ουσία του Θεού, αλλά (είναι) σαν απλωμένος από το φως του ήλιου.


Η όμορφη φύση παίρνει όλη την ομορφιά της και την ζωή από το αγαθό φως του ήλιου..έτσι και ο Αγαθός Νους των ανθρώπων δεν είναι αποκομμένος από την Αγαθή νοητή ουσία του Θεού, αλλά είναι σαν απλωμένος όπως το αγαθό νοητό φως του ήλιου, η Αγαθή νοητή ουσία του Θεού είναι ζωοφόρος, είναι η νοητή ζωή, και δίνει την νοερή ζωή στα αισθητά σύνθετα σώματα, όπως ο ήλιος δίνει την ζωή στην φύση του πλανήτη μας ..όνειρα αληθινά..


Αυτός λοιπόν ο Νους (ο Αγαθός Νους) όταν είναι μέσα στους ανθρώπους, είναι θεός, γι'αυτό και κάποιοι από τους ανθρώπους είναι θεοί, (επειδή είναι αγαθοί) και η ανθρώπινη τους φύση (η σύνθετη φύση του υλικού ανθρώπινου σώματος από φωτιά, αέρα, γη, νερό) βρίσκεται κοντά στο θείο, γιατί και ο Αγαθοδαίμων (ο Αγαθός Δαίμονας, ο Αγαθός Νους που ενώθηκε με το αστρικό σώμα από φωτιά, αέρα, το ανθρώπινο θεϊκό σώμα που το οδηγεί ο Αγαθός Νους),
τους μεν θεούς  χαρακτήρισε αθάνατους ανθρώπους, (με τα ανθρώπινα θεϊκά σώματα), τους δε ανθρώπους θνητούς θεούς, (με τα θνητά ανθρώπινα σώματα), και όταν ο Νους είναι μέσα στα ζώα, που δεν έχουν λογική, τότε αποκαλλείται φύση. 

(η φύση, διότι ο Νους συνεργάζεται με τα υλικά σύνθετα άλογα σώματα, τα έμβια άλογα όντα,  και τα οδηγεί σύμφωνα με την Αρμονία αυτής της άλογης θνητής σύνθετης φύσης, χωρίς να έχουν ελεύθερη επιλογή..όλα τα άλογα ζώα κάνουν ακριβώς το ίδιο, σαν να τα οδηγεί ένας Νους, η φύση, το πνεύμα της φύσης).

Όπου λοιπόν, υπάρχει ψυχή, (ψυχή η φωτιά, Νους και ψυχή) εκεί υπάρχει και ο Νους, όπως ακριβώς όπου υπάρχει ζωή, (τα όντα, τα σύνθετα σώματα της Υλης από φωτιά, αέρα, γη, νερό), εκεί υπάρχει και ψυχή, (Νους και ψυχή-φωτιά), στα ζώα, όμως, τα οποία δεν έχουν λογική, η ψυχή είναι ζωή χωρίς Νου.

Γιατί ο (Αγαθός) Νους είναι ευεργέτης της ψυχής των ανθρώπων, (το ανθρώπινο σώμα από φωτιά, αέρας γη, νερό) γιατί την οδηγεί προς το αγαθό. (ο Αγαθός Αμετάβλητος και Αδιαίρετος Νους και Λόγος της ανθρώπινης ψυχής). 

Και στα μεν ζώα, τα οποία δεν έχουν λογική, συνεργάζεται (ο Αγαθός Νους) με την φύση του καθενός. 

(ο Νους γίνεται το πνεύμα της φύσης, φέροντας την Αρμονία στη υλική σύνθετη φύση, αλλά φέρει την Αρμονία και στις άλογες ψυχές των έμβιων ζώων διότι δεν φέρουν το Νου στην ψυχή τους, αλλά οδηγούνται συλλογικά από το πνεύμα της φύσης).

Στην ανθρώπινη φύση ο Αγαθός Νους αντιτίθεται. 

Γιατί όλες οι ψυχές από την στιγμή που θα βρεθούν σε σώμα, αμέσως θα διαφθαρούν από την λύπη και την ηδονή.

Γιατί η λύπη και η ηδονή βράζουν σαν χυμοί ενός σύνθετου σώματος.

Σ'αυτές, τις ενέργειες λοιπόν, (του Αγαθού Νου), εισέρχεται η ψυχή, (φωτιά, αέρας, γη, νερό), και βαπτίζεται.(στον Αγαθό Νου).

Όσες λοιπόν ψυχές, εξουσιάσει ο Νους, (το Αγαθό), σ'αυτές θα αποκαλύψει το Φως του, αντιτιθέμενος στην προηγούμενη (άλογη) φύση τους. 

Όπως ακριβώς ο καλός γιατρός πειράζει (φροντίζει) το σώμα που προηγουμένως έχει προσβληθεί από κάποια αρρώστια, με το να την καυτηριάζει και να το εγχειρίζει.

Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο ο (Αγαθός) Νους πειράζει (φροντίζει) την ψυχή. (ψυχή εννοεί το σύνθετο ανθρώπινο σώμα από φωτιά, αέρα, γη, νερό) Με το να απομακρύνει ο Νους την ψυχή από την ηδονή της σάρκας, εξαιτίας της οποίας προκαλλείται κάθε αρρώστια της ψυχής.
Και μεγάλη αρρώστια της ψυχής είναι η αθεϊα
(δεν πιστεύει στο θεϊκό Αγαθό Νου, δεν οδηγείται από το Αγαθό) που προέρχεται από την πλάνη της σάρκας. 


Όσες, όμως, ανθρώπινες ψυχές δεν τις κυβέρνησε ο  (Αγαθός) Νους, παθαίνουν τα ίδια με αυτά που παθαίνουν οι ψυχές των ζώων που δεν διαθέτουν λογική.

Διότι, συνεργάζεται μαζί τους, (οδηγείται ο άνθρωπος από τις άλογες αισθήσεις πάθη επιθυμίες της σάρκας και τον κάνουν να ασεβεί συνεχώς), και αφήνει ελεύθερες τις επιθυμίες τους, (της άλογης ψυχής- σύνθετη σάρκα φωτιά, αέρας, γη, νερό), οι οποίες τείνουν προς το παράλογο, παρασύρονται από τον πόθο τους, όπως ακριβώς τα ζώα που στερούνται λογικής.

Και δε σταματούν να αισθάνονται παράλογα πάθη και να επιθυμούν παράλογα πράγματα, ούτε χορταίνουν τα κακά, γιατί, τόσο τα πάθη (της σάρκας) όσο και οι παράλογες επιθυμίες (της σάρκας), είναι υπερβολικές κακίες, και γι'αυτό ο Θεός θέσπισε το Νόμο ως τιμωρό και έλεγχο. 
(Την Δικαιοσύνη ότι δώσουμε αυτό θα πάρουμε).

morfeas sky
..........

......................




ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΕΠΡΩΜΕΝΟ;

Είναι ο Νόμος της Δικαιοσύνης, ότι δώσουμε αυτό θα πάρουμε


Εδώ πατέρα, ο λόγος για το πεπρωμένο, ο οποίος μου έχει αναπτυχθεί προηγουμένως, κινδυνεύει να ανατραπεί.
Γιατί, αν σε όλες τις περιπτώσεις είναι προδιαγεγραμμένο για τον οποιονδήποτε να μοιχεύσει ή να ιεροσυλήσει ή να διαπράξει οποιαδήποτε άλλη κακή πράξη, τότε θα πρέπει και να τιμωρείται αυτός που εξαναγκάστηκε από το πεπρωμένο να διαπράξει την πράξη;

Στο πεπρωμένο, βέβαια, ανήκουν όλες οι πράξεις, παιδί μου, και χωρίς αυτό, δε θα μπορούσε να γίνει ούτε το κακό ούτε το καλό.
Είναι προδιαγεγραμμένο ακόμη και αυτός που πράττει το καλό να υφίσταται τις συνέπειες, και γι'αυτό ενεργεί, για να πάθει ό,τι παθαίνει λόγω της ίδιας ενέργείας του.
Επειδή όμως ζει στον κόσμο των αντιθέτων, θα συναντήσει αναγκαστικά στη ζωή του και δύσκολες καταστάσεις, διότι ενεργεί και ο ίδιος μέσα σε έναν κόσμο που καθετί έχει και το αντίθετο του.

σχόλιο: Οταν αναφέρεται ο Ερμής Τρισμέγιστος ότι όλα είναι προδιαγεγραμμένα, εννοεί τον Νόμο της Δικαιοσύνης, δηλαδή ότι επειδή ενεργούμε στον κόσμο όπου τα πάντα έχουν το αντίθετο τους, τότε ο Νόμος της Δικαιοσύνης μας λέει, ότι αυτό που θα δώσουμε αυτό θα πάρουμε.

morfeas sky
..........
........................

Δεν κάνουμε λόγο, όμως, προς το παρόν τουλάχιστον, για την κακία και το πεπρωμένο. Σε άλλους λόγους έχουν γίνει αναφορές σε αυτά.

Tώρα, όμως, αναφερόμαστε στο Νου, τι δυνατότητες έχει ο Νους και διαφοροποιείται, καθώς όταν βρίσκεται μέσα στους ανθρώπους είναι διαφορετικός, και άλλος όταν βρίσκεται μέσα στα ζώα που δεν διαθέτουν λογική. Και πάλι ότι στα ζώα χωρίς λογική δεν είναι ευεργετικός, και ακόμα ότι δεν είναι ίδιος (ο Νους) μέσα σ'όλους τους ανθρώπους. Και ότι σε μερικούς ο Νους σβήνει το θυμοειδές μέρος της ψυχής και σε άλλους το επιθυμητικόν. (χάνεται η ελεύθερη επιλογή με οδηγό την αγαθή πρόθεση)

Και ότι πρέπει να θεωρήσουμε κάποιους από τους ανθρώπους λογικούς (που ενεργούν με αγαθή πρόθεση), και άλλους χωρίς λογική.

'Ομως όλοι οι άνθρωποι υπόκεινται στο πεπρωμένο, στο "γίγνεσθαι", και στην αλλαγή. Καθώς αυτά είναι η αρχή και το τέλος του πεπρωμένου.

σχόλιο: πεπρωμένο είναι ο Νόμος της Δικαιοσύνης στους ανθρώπους, που αφορά την έμβια ζωή τους και τις ενέργειες τους στο γίγνεσθαι πάνω στην Γη.

Και κάθε άνθρωπος παθαίνει αυτά που του επιφυλάσσει το πεπρωμένο, οι μεν λογικοί, στους οποίους είπαμε ότι κυριαρχεί ο Νους, δεν παθαίνουν τα ίδια με τους άλλους, αλλά απαλλαγμένοι από την κακία και χωρίς να είναι κακοί, υπόκεινται και αυτοί σε πάθη.


TI EINAI ΤΟ "ΘΥΜΟΕΙΔΕΣ" ΚΑΙ ΤΟ "ΕΠΙΘΥΜΗΤΙΚΟΝ

Ο Πλάτωνας θεωρεί ότι οι ψυχές αποτελούνται από τρία τμήματα.
Οι φιλόσοφοι-βασιλείς το αντιλαμβάνονται πρώτοι.

Τα τρία αυτά τμήματα είναι:

1) Το επιθυμητικό: 
Η ελεύθερη βούληση-επιλογή

2) Το θυμοειδές:
Είναι η ψυχική γενναιότητα


3) Το λογιστικό:

H ορθή σκέψη απ'την οποία πηγάζει ο ορθός λόγος της ψυχής.



morfeas sky

Η ΨΥΧΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ΝΟΥΣ

Σχόλια