ΛΟΓΟΣ Ι "ΤΟ ΚΛΕΙΔΙ" ΤΟΥ ΕΡΜΗ ΤΡΙΣΜΕΓΙΣΤΟΥ



ΛΟΓΟΣ Ι "ΤΟ ΚΛΕΙΔΙ" ΤΟΥ ΕΡΜΗ ΤΡΙΣΜΕΓΙΣΤΟΥ

"ΤΟ ΚΛΕΙΔΙ" (το κατ'εξοχήν Αγαθό, o Aγαθός Νους)


Τον χθεσινό λόγο, Ασκληπιέ, σου τον αφιέρωσα και τον σημερινό είναι δίκαιο να τον αφιερώσω στον γιο μου, αφού εξάλλου αποτελεί επιτομή των "Γενικών Λόγων", που απευθύνονται σ'αυτόν.

Ο Θεός, λοιπόν, και Πατέρας, και το Απόλυτο Αγαθό, γιε μου, έχουν την ίδια φύση και μάλλον την ίδια ενέργεια.

Διότι η φύση αποτελεί ονομασία για τη μείωση και την αύξηση, έννοιες που αφορούν τα μεταβλητά και κινητά.

Αντίθετα, η ενέργεια αφορά τα αμετάβλητα και τα ακίνητα,
δηλαδή τα θεϊκά κι εκείνα απ'τ' ανθρώπινα, τα οποία αυτός θέλει να είναι έτσι.


Σε άλλο σημείο όμως κάναμε λόγο σχετικά με την ενέργεια, καθώς και σχετικά με τις υπόλοιπες θεϊκές κι ανθρώπινες έννοιες, τις οποίες πρέπει να φέρουμε στο νου μας τώρα.

Η ενέργεια, λοιπόν, αυτού είναι η θέληση του κι η ουσία αυτού, η επιθυμία του να υπάρχουν τα πάντα.

.........

 δεν είναι όμως το ίδιο υπεύθυνος πια για το αγαθό της ζωής στα ζωντανά όντα. Αν όμως είναι έτσι τα πράγματα, σίγουρα με κάθε τρόπο πιέζεται απ'το αγαθό θέλημα, χωρίς το οποίο ούτε να υπάρχει είναι δυνατόν, ούτε να γεννηθεί. 

(Η θέληση του Αγαθού Θεού επιθυμεί να δώσει την νοερή ζωή στην Ύλη).
.........

Δεν θα πω γιε μου, "σ'εκείνον, ο οποίος δημιουργεί", διότι αυτός που δημιουργεί παρουσιάζει πολλές ελλείψεις όσον αφορά το χρόνο, κατά τον οποίο άλλοτε δημιουργεί, άλλοτε δεν δημιουργεί, σχετικές τόσο με την ποιότητα όσο και με την ποσότητα.
 
Διότι άλλοτε μεν δημιουργεί πράγματα μιας συγκεκριμένης ποσότητας και ποιότητας, άλλοτε δε της αντίθετης ποσότητας και ποιότητας  (Μεταβαλλόμενος κόσμος).

Αλλά ο Θεός-Πατέρας Ολων το κατ'εξοχήν Αγαθό δημιουργούν με το να αποτελούν την ουσία των πάντων. Έτσι, λοιπόν, είναι τα πράγματα γι'αυτόν, που έχει τη δυνατότητα να τα διακρίνει.

(Από τον Αγαθό Θεό δόθηκε η νοερή ζωή στην Ύλη).

..........

Διότι ο Θεός θέλει αυτό να είναι, και πράγματι είναι, και κυρίως αυτό υπάρχει σ'εκείνον. Διότι και όλα τα υπόλοιπα για χάρη του υπάρχουν....διότι, γιε μου, χαρακτηριστικό γνώρισμα του κατ'εξοχήν Αγαθού αποτελεί το ν'αναγνωρίζεται σαν κατ'εξοχήν Αγαθό.

- Μας γέμισες πατέρα με το καλό κι ωραιότατο θέαμα και λίγο έλειψε τα μάτια του νου μου να τυφλωθούν από αυτή τη θέα.

-Διότι η θέα του απόλυτου Αγαθού δεν λαμποκοπά και δεν σου προκαλλεί ανοιγόκλεισμα των ματιών, όπως η ακτίνα του ήλιου, που είναι πύρινη.

Αντίθετα, λάμπει τόσο, όσο αντέχει αυτός που μπορεί να δεχτεί την εισροή της νοητής λάμψης. Διότι είναι περισσότερο διαπεραστική στην κάθοδό της αλλά ακίνδυνη και γεμάτη αθανασία, ώστε, όσοι μπορούν να αντλήσουν κάτι παραπάνω από αυτή τη θέα, να κοιμούνται πολλές φορές και να οδεύουν απ'το σώμα τους προς το πανέμορφο αυτό όραμα το οποίο βέβαια έχουν συναντήσει ο Ουρανός κι ο Κρόνος, οι πρόγονοι μας.

- Mακάρι κι εμείς, πατέρα.

Ο Ουρανός,  κι ο Κρόνος, είναι κατώτεροι αισθητοί θεοί, οι πρόγονοι μας, δηλαδή αυτοί που μας έδωσαν το σώμα. 


Η ΜΙΑ ΨΥΧΗ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ 

- Mακάρι κι εμείς, πατέρα.

- Μακάρι, παιδί μου. Τώρα όμως ακόμα δεν έχουμε τη δύναμη για το όραμα και δεν μπορούμε ακόμα ν'ανοίξουμε  τα μάτια του νου μας και να δούμε την ομορφιά εκείνου του απόλυτου Αγαθού, την άφθαρτη κι ασύλληπτη. 

Διότι τότε θα το αντικρύσεις, όταν δεν θα έχεις τίποτα να πεις γι'αυτό. Διότι η γνώση του (Αγαθού) αποτελεί και θεϊκή σιωπή και κατάργηση όλων των αισθήσεων. Διότι τίποτα άλλο δεν μπορεί να συλλάβει με το νου του αυτός που το συνέλαβε, ούτε τίποτα άλλο να δει αυτός που το αντίκρυσε, ούτε για τίποτα άλλο ν'ακούσει, ούτε το σώμα του ολόκληρο να κινήσει. 

Διότι παραλύει, καθώς έχει ξεχάσει όλες τις σωματικές αισθήσεις και κινήσεις. Κι αφού τον περιλούσει με φως όλο το νου, (το Αγαθό) λαμποκοπά και σ'όλη την ψυχή του κι ανασύροντάς την μέσα από το σώμα τον μεταβάλλει ολόκληρο σε πραγματική ουσία.
Διότι είναι αδύνατον, παιδί μου, η ψυχή, που αντίκρυσε την ομορφιά του απόλυτου Αγαθού, να φτάσει στη θέωση μέσα στο ανθρώπινο σώμα.


-Πως εννοείς τη θέωση πατέρα;


-Συμβαίνουν μεταβολές, παιδί μου, σε κάθε χωρισμένη ψυχή.


-Πως εννοείς πάλι τη διαχωρισμένη; (ψυχή)

- Δεν άκουσες στους "Γενικούς Λόγους" πως όλες οι ψυχές εκείνες, οι οποίες περιφέρονται στο σύμπαν, προέρχονται απ'τη μια ψυχή του σύμπαντος σαν να έχουν διασπαστεί;

- Οι μεταβολές λοιπόν, αυτών των ψυχών είναι πολλές.
Οι κύκλοι των θεών είναι δύο, ο ένας των πλανητών, κι ο άλλος των Απλανών. Κι αυτό αποτελεί την πιο μεγάλη δόξα για την ψυχή.

Η ψυχή όμως εκείνη, η οποία ήρθε στους ανθρώπους, αν παραμείνει κακή, ούτε την αθανασία γεύεται, ούτε παίρνει μέρος στο Αγαθό, αλλά ακολουθεί και πάλι προς τα πίσω το δρόμο, που οδηγεί στην καταδίκη της κακής ανθρώπινης ψυχής με ένα χειρότερο ανθρώπινο σώμα που αξίζει.

Η δε κακία της ανθρώπινης ψυχής είναι η Άγνοια.

Ερμής Τρισμέγιστος: Η ανθρώπινη ψυχή ....όχι όλες οι ανθρώπινες ....ούτε φυσικά οι οι κτιστές....αλλά οι ευσεβείς είναι κάπως δαιμόνια και θεϊκή. Κι αυτού του είδους η ψυχή, αφού απαλλαχτεί από το σώμα της έχοντας διεξαγάγει τον αγώνα της ευσέβειας, (η γνώση του θεϊκού της εαυτού), μετατρέπεται συνολικά σε Νου.

Αλλά η ασεβής ψυχή (που ζούσε σε άγνοια) παραμένει στη δική της ουσία και τιμωρείται από τον εαυτό της, καθώς ψάχνει να βρει ένα γήϊνο σώμα για να μπει και μάλιστα ανθρώπινο. 
Διότι διαφορετικό σώμα δεν χωρά την ανθρώπινη ψυχή να ξεπέσει σε σώμα ζώου, που δεν έχει λογική. Διότι αυτό αποτελεί νόμο του Θεού, να προφυλάσσει δηλαδή την ανθρώπινη ψυχή από ένα τέτοιο εξευτελισμό.

Ερμής Τρισμέγιστος: Διότι η ανθρώπινη ψυχή που δεν γνώρισε κανένα από τα δημιουργήματα, ούτε τη φύση τους ούτε το κατ'εξοχήν Αγαθό, αλλά παραμένει τυφλή, πέφτει στα σωματικά πάθη κι η κακομοίρα έχοντας αγνοήσει τον εαυτό της εργάζεται για ξένα και κακά σώματα, κουβαλώντας το σώμα της σαν φορτίο και χωρίς να το εξουσιάζει, αλλά να εξουσιάζεται. Αυτό αποτελεί την κακία της ψυχής.

Αντίθετα, αρετή της ψυχής αποτελεί η γνώση, διότι εκείνος που την κατάκτησε είναι και αγαθός κι ευσεβής και θεϊκός πλέον.


- Kαι ποιος είναι αυτός πατέρα;

- Αυτός, που δεν λέει πολλά, ούτε ακούει πολλά, καθόσον αυτός που καταπιάνεται, παιδί μου, με δυο λόγους και με δυο ακούσματα, ανώφελα κοπιάζει. Διότι ο Θεός-Πατέρας και το απόλυτο Αγαθό ούτε λέγεται, ούτε ακούγεται.

H NOHΣΗ ΚΑΙ Η ΑΙΣΘΗΣΗ
ΤΑ ΔΥΟ ΑΝΤΙΘΕΤΑ

- Ποιος είναι, λοιπόν, ο εδώ υλικός θεός;

- Ο όμορφος κόσμος, δεν είναι όμως κι αγαθός, διότι είναι υλικός κι ευπαθής και πρώτος απ'όλα εκείνα που εύκολα προσβάλλονται από πάθη, δεύτερος δε απ'τα όντα, κι ελλιπής από μόνος του.

Κι αφού έχουν έτσι τα πράγματα, οι αισθήσεις υπάρχουν σε όλα τα όντα, καθόσον δεν είναι δυνατόν να υπάρξουν χωρίς αυτές.

Η γνώση όμως διαφέρει κατά πολύ από την αίσθηση, διότι η αίσθηση προέρχεται από αυτό που επικρατεί στην αντίληψη μας, ενώ η γνώση είναι ο σκοπός της επιστήμης, η δε επιστήμη είναι δώρο Θεού. Διότι κάθε επιστήμη είναι άϋλη και χρησιμοποιεί σαν όργανο τον ίδιο τον νου, ενώ ο νους χρησιμοποιεί σαν όργανο το σώμα.

Και τα δύο λοιπόν, χωρούν μέσα στο σώμα
 - και τα νοητά και τα υλικά.

Διότι τα πάντα πρέπει να συγκροτούνται από αντίθεση κι εναντιότητα κι είναι αδύνατον να συμβεί διαφορετικά.

morfeas sky


- Ποιος είναι, λοιπόν, ο εδώ υλικός θεός;

- Ο όμορφος κόσμος, δεν είναι όμως κι αγαθός, διότι είναι υλικός κι ευπαθής και πρώτος απ'όλα εκείνα που εύκολα προσβάλλονται από πάθη, δεύτερος δε απ'τα όντα, κι ελλιπής από μόνος του.


Αν κι αυτός κάποτε δημιουργήθηκε, εντούτοις υπάρχει πάντοτε, καθώς υφίσταται μέσα στο γίγνεσθαι. Και με την διαρκή του αναγέννηση αποτελεί τη γέννηση των ποιοτήτων και των ποσοτήτων, διότι είναι κινητός και κάθε υλική κίνηση συνιστά γέννηση. H δε σταθερότητα των νοητών δημιουργεί την κίνηση των υλικών.

Ερμής Τρισμέγιστος: H δε σταθερότητα των νοητών δημιουργεί την κίνηση των υλικών κατά τον ακόλουθο τρόπο: επειδή ο κόσμος είναι σφαιρικός, δηλαδή κεφάλι, και πάνω απ'το κεφάλι δεν βρίσκεται τίποτα υλικό, όπως ακριβώς κάτω απ'τα πόδια δεν βρίσκεται τίποτα το νοητό, αλλά καθετί υλικό, έτσι και ο νους είναι κεφάλι που κινείται κυκλικά, όπως δηλαδή ταιριάζει στο κεφάλι.

Οσα λοιπόν είναι συνδεδεμένα με τη μεμβράνη αυτού του κεφαλιού, όπου βρίσκεται η ψυχή, είναι αθάνατα από τη φύση τους, όπως ακριβώς κι αυτά, τα οποία βρίσκονται μέσα στην ψυχή του γεννημένου σώματος, διαθέτουν περισσότερα στοιχεία της ψυχής παρά του σώματος. 

Ερμής Τρισμέγιστος: Όσα όμως βρίσκονται μακριά από τη μεμβράνη είναι θνητά, διαθέτοντας περισσότερα στοιχεία του σώματος παρά της ψυχής. 

Κάθε δε ζωντανός οργανισμός, όπως ακριβώς το σύμπαν, αποτελείται από υλική και νοητή ουσία. Και πρώτα απ'όλα ο κόσμος, ο δε άνθρωπος ο δεύτερος ζωντανός οργανισμός μετά τον κόσμο και πρώτος απ΄τους θνητούς κι έχει μάλιστα την ψυχή των υπόλοιπων ζωντανών οργανισμών. 

Κι όχι μόνον δεν είναι πια αγαθός, αλλά είναι κακός σαν θνητός. Διότι ο μεν κόσμος δεν είναι αγαθός ως εκεί που είναι κινητός, αλλά δεν είναι και κακός ως εκεί που είναι αθάνατος. 

"αλλά δεν είναι και κακός ως εκεί που είναι αθάνατος". 

Και τον μεν κόσμο τον κρατά ο Θεός, τον δε άνθρωπο ο κόσμος.
Κι ο μεν κόσμος γίνεται γιος του Θεού, ο δε άνθρωπος του κόσμου, σαν να είναι ο εγγονός του Θεού.

Διότι ο Θεός δεν αγνοεί τον άνθρωπο, αλλά και πολύ τον αναγνωρίζει κι επιθυμεί να αναγνωριστεί απ'αυτόν.
Αυτό μόνον αποτελεί σωτηρία για τον άνθρωπο, η γνώση του Θεού. 


Αυτή είναι η ανάβαση στον Όλυμπο. 

morfeas sky



- Μόνον έτσι η ψυχή καθίσταται αγαθή και ποτέ δεν είναι συνεχώς αγαθή, αλλά καθίσταται και κακή, -- και καθίσταται αναγκαστικά.

- Πως το εννοείς αυτό Τρισμέγιστε; 

- Παρατήρησε παιδί μου, την ψυχή των παιδιών, που δεν επιδέχεται ούτε την ίδια την διάσπαση της, όταν το σώμα της έχει λίγο όγκο μη έχοντας πάρει ακόμα όλο τον όγκο του, πως είναι μεν καλή να βλέπει παντού χωρίς ακόμη να έχει θολώσει από τα πάθη του σώματος, σχεδόν ακόμα εξαρτημένη  από την ψυχή του κόσμου. 

Οταν όμως το σώμα πάρει όλο τον όγκο του και τη διασπάσει (την ψυχή) στα μέρη του σώματος, αφού διασπαστεί η ίδια, γεννώντας μέσα της τη λησμονιά, και δεν συμμετέχει στο Ωραίο και στο κατ'εξοχήν Αγαθό, ενώ η λησμονιά αποβαίνει κακία.


Το ίδιο πράγμα συμβαίνει και σ'αυτούς, που βγαίνουν από το σώμα τους, Διότι, καθώς η ψυχή κλείνεται στον εαυτό της, μαζεύεται το μεν πνεύμα στο αίμα, η δε ψυχή στο πνεύμα, κι ο Νους....αφού καθαριστεί από τα ενδύματα του όντας απ'τη φύση του θεϊκός, πιάνεται από το πύρινο σώμα και κάνει βόλτες σε κάθε τόπο έχοντας εγκαταλείψει την ψυχή στην κρίση και στην τιμωρία που της αξίζει. 

Πως το εννοείς αυτό πατέρα; Ο νους χωρίζεται από την ψυχή κι η ψυχή από το πνεύμα, αφού ..όπως είπες.. η ψυχή αποτελεί ένδυμα του Νου και το πνεύμα ένδυμα της ψυχής;

- Πρέπει, παιδί μου, όποιος ακούει να σκέφτεται παράλληλα με όποιον μιλά και να συμπνέει μαζί του και να έχει περισσότερο προσεκτική την ακοή του στα λόγια αυτού που μιλά.

Η σύνθεση των ενδυμάτων αυτών, παιδί μου, πραγματοποιείται μέσα στο γήϊνο σώμα, διότι είναι αδύνατον να εδραιωθεί ο Νους γυμνός από μόνος του, μέσα σε ένα γήϊνο σώμα. Διότι, ούτε το γήϊνο σώμα είναι δυνατόν να αντέξει την τόσο μεγάλη αθανασία ούτε να ανεχτεί την τόση αρετή φέρνοντας την σε επικοινωνία με το σώμα, που προσβάλλεται από τα πάθη.

Ντύθηκε, λοιπόν, ο Νους με την ψυχή σαν φόρεμα, που και αυτή είναι θεϊκή, χρησιμοποιεί το πνεύμα σαν υπηρέτη, ενώ το πνεύμα εξουσιάζει το ζωντανό οργανισμό.

Όταν λοιπόν ο Νους απαλλαχτεί από το γήϊνο σώμα αμέσως ντύνεται το δικό του χιτώνα, τον πύρινο, τον οποίο δεν μπορούσε να έχει κατοικώντας στο γήϊνο σώμα. 

Διότι η γη δεν αντέχει τη φωτιά, διότι ολόκληρη αναφλέγεται ακόμα κι από ένα μικρό σπινθήρα και για το λόγο αυτό το νερό καταβρέχει τη γη, σαν οχύρωμα και τείχος προστατευτικό απ'τη φλόγα της φωτιάς.

Κι ο Νους, ο οποίος είναι ο πιο αποτελεσματικός απ'όλα τα γεννήματα του θεϊκού Νου, έχει ως σώμα και το περισσότερο αποτελεσματικό απ'όλα τα στοιχεία της Υλης, τη φωτιά. Διότι, καθώς ο Νους είναι δημιουργός των πάντων, χρησιμοποιεί τη φωτιά σαν όργανο για να δημιουργεί.

Κι ο μεν Νους του σύμπαντος δημιουργεί τα πάντα.
Ο δε Νους του ανθρώπου, δημιουργεί μόνον τα επίγεια. 
Διότι ο νους των ανθρώπων απογυμνωμένος από τη φωτιά δεν είναι σε θέση να δημιουργήσει τα θεϊκά, καθόσον είναι ανθρώπινος ως προς την κατοικία του.

Η ανθρώπινη ψυχή ....όχι όλες οι ανθρώπινες ....ούτε φυσικά οι οι κτιστές....αλλά οι ευσεβείς είναι κάπως δαιμόνια και θεϊκή. Κι αυτού του είδους η ψυχή, αφού απαλλαχτεί από το σώμα της έχοντας διεξαγάγει τον αγώνα της ευσέβειας, μετατρέπεται συνολικά σε Νου. 

Αλλά η ασεβής ψυχή παραμένει στη δική της ουσία και τιμωρείται από τον εαυτό της, καθώς ψάχνει να βρει ένα γήϊνο σώμα για να μπει και μάλιστα ανθρώπινο. Διότι διαφορετικό σώμα δεν χωρά την ανθρώπινη ψυχή να ξεπέσει σε σώμα ζώου, που δεν έχει λογική. Διότι αυτό αποτελεί νόμο του Θεού, να προφυλάσσει δηλαδή την ανθρώπινη ψυχή από ένα τέτοιο εξευτελισμό.

morfeas sky

Τα ίδια ακριβώς μας λέει και ο Σωκράτης:
Ο Σωκράτης λίγο πριν να πιει το κώνειο.
Και να λυπάται και γι'αυτό να θεωρεί ότι πάσχει, κι αυτό είναι πραγματικότατο κι αληθέστατο, αλλά δεν είναι έτσι. Γιατί αυτά είναι τα ορατά. Η όχι;
Βέβαια.
Και σε αυτήν την περίπτωση δεν απορροφάται η ψυχή από το σώμα;

Πως λοιπόν; 
Γιατί κάθε υλική ευχαρίστηση και λύπη είναι σαν το καρφί και καρφώνει την ψυχή μέσα στο κορμί και την τρυπά και την κάνει μέρος του σώματος και την κάνουν να νομίζει ότι αυτά είναι τα αληθινά, που λέει και το σώμα. 

Κι επειδή έχει την ίδια γνώμη με το σώμα και με τα ίδια πράγματα χαίρεται και νομίζω ότι αναγκάζεται να γίνεται ομότροπος και ομότροφος με αυτό, με αποτέλεσμα να μην φτάνει ποτέ καθαρή στον Αδη, αλλά πάντα να είναι δεμένη άρρηκτα με το σώμα, με αποτέλεσμα όσο το δυνατόν ταχύτερα, να ξαναπέφτει σε άλλο σώμα κι εκεί να φυτρώνει σαν να είναι φυτεμένη κι επομένως να μην μετέχει σε αυτό που είναι θεϊκό και καθαρό και μοναδική αγνότητα.

- Πως λοιπόν, πατέρα, τιμωρείται η ανθρώπινη ψυχή;

-Και ποια είναι παιδί μου μεγαλύτερη τιμωρία από την ασέβεια; (η μη γνώση του θεϊκού μας εαυτού).
Ποια φωτιά έχει τόση μεγάλη φλόγα (που καίει) όση η ασέβεια; Και ποιο θηρίο έχει τόσο δηλητήριο, ώστε να εξοντώνει το σώμα, όσο η ασέβεια την ίδια την ψυχή;

Η μήπως δεν βλέπεις πόσα δεινά υποφέρει η ασεβής ψυχή που φωνάζει και κραυγάζει "καίγομαι, φλέγομαι, δεν ξέρω τι να πω τι να κάνω. Η κακομοίρα λιώνω απ'τα κακά που με ζώνουν, ούτε βλέπω, ούτε ακούω".

Αυτές οι φωνές δεν προέρχονται από την ψυχή που τιμωρείται;
Η μήπως, παιδί μου, έχεις την άποψη εσύ....όπως οι περισσότεροι....πως η ψυχή, όταν βγει από το σώμα, πηγαίνει σε θηρίο, (σε σώμα ζώου), πράγμα που αποτελεί πλάνη μεγάλη;
Διότι η ψυχή τιμωρείται κατ'αυτόν τον τρόπο.
                            

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΓΑΘΟΣ ΔΑΙΜΟΝΑΣ 

O Nους, επομένως, όταν γίνει δαίμονας, είναι καθορισμένο να αποκτήσει πύρινο σώμα για τις υπηρεσίες του Θεού κι αφού διεισδύσει μέσα στην ασεβέστατη ψυχή την φοβερίζει με τα μαστίγια που αμαρτάνουν. Καθώς η ασεβής ψυχή μαστιγώνεται απ'αυτά, ξεσπά σε φόνους, εξευτελισμούς, βλασφημίες και διάφορες βιαιότητες, μέσω των οποίων αδικούνται οι άνθρωποι. 

Οταν ο Νους όμως εισέλθει μέσα στην ευσεβή ψυχή, την οδηγεί στο φως της γνώσης. Κι αυτή η ψυχή ποτέ δεν χορταίνει να εξυμνεί, επαινώντας όλους τους ανθρώπους κι ευεγερτώντας τα πάντα στην πράξη και στη θεωρία, μιμούμενη τον πατέρα της.

Γι'αυτό παιδί μου, πρέπει να ευχαριστείς το Θεό και να παρακαλάς να σου τύχει καλός Νους. Διότι η ψυχή μεταβαίνει σε σώμα ανώτερο και δεν είναι δυνατό, να μεταβεί σε κατώτερο. 

Υπάρχει δε επικοινωνία μεταξύ των ψυχών κι οι ψυχές των θεών συμμετέχουν στις ψυχές των ανθρώπων, οι δε ψυχές των ανθρώπων συμμετέχουν στις ψυχές των χωρίς λογική ζώων.

Οι ανώτερες ανθρώπινες ψυχές που φέρουν το Νου φροντίζουν τις κατώτερες ανθρώπινες ψυχές που δεν φέρουν το Νου, και αυτοί οι άνθρωποι που δεν φέρουν το Νου φροντίζουν τα χωρίς λογική ζώα, ο δε Θεός όλους καθόσον αυτός είναι ο ανώτερος απ'όλους και όλα κατώτερα απ'αυτόν.

Ο κόσμος, επομένως, (ο αισθητός θεός), υπόκειται το Θεό, τα δε χωρίς λογική ζώα στον άνθρωπο. Κι ο Θεός βρίσκεται πάνω απ'όλα και γύρω απ'όλα.

Και οι ενέργειες του Θεού μοιάζουν με ακτίνες, ενώ οι ακτίνες του κόσμου (αισθητού θεού) είναι οι φυσικές επιδράσεις, οι δε ακτίνες του ανθρώπου είναι οι τέχνες και οι επιστήμες. 

(η δημιουργία της ανθρώπινης ψυχής στα θνητά με τέχνες και επιστήμες μέσω της Αρμονίας, ως αμαύρωση των χρόνων που ενσαρκώνονται οι ανθρώπινες ψυχές στο ανθρώπινο σώμα).

Και οι μεν ενέργειες επιδρούν μέσω του κόσμου και πάνω στον άνθρωπο μέσω των φυσικών ακτινών του κόσμου, οι δε φυσικές επιδράσεις επενεργούν μέσω των στοιχείων, κι οι άνθρωποι μέσω των τεχνών και των επιστημών.

Κι αυτή είναι η διακυβέρνηση του σύμπαντος, εξαρτημένη απ'τη φύση του Ενός, η οποία περνά μέσω του Νου του Ενός. 

Απ'αυτόν δεν υπάρχει τίποτα περισσότερο θεϊκό και αποτελεσματικό κι ενωτικό από τη μια μεριά των ανθρώπων με τους θεούς, κι απ'την άλλη των θεών με τους ανθρώπους. 

Αυτός είναι ο Αγαθός Δαίμονας. (ο Νους της ανθρώπινης ψυχής)
Ευλογημένη είναι η ψυχή, που είναι γεμάτη απ'αυτόν, δυστυχισμένη δε η ψυχή, που είναι άδεια απ'αυτόν.

Πως το εννοείς αυτό πατέρα; 

Νομίζεις, λοιπόν, παιδί μου, πως όλες οι ψυχές διαθέτουν Αγαθό Νου; Διότι ο τωρινός μας λόγος διαπραγματεύεται αυτόν, όχι τον βοηθητικό, για τον οποίο κάναμε κουβέντα νωρίτερα, ο οποίος στέλνεται απ'τη Δίκη. 


Διότι η ψυχή χωρίς Νου ούτε να πει κάτι ούτε να κάνει μπορεί.
Διότι πολλές φορές ο Νους πετά απ'την ψυχή κι εκείνη τη στιγμή η ψυχή ούτε βλέπει ούτε ακούει, παρά μοιάζει με ζώο, που δεν έχει λογική. Τόσο μεγάλη είναι η δύναμη του Νου.


Ο Νους όμως δεν αντέχει ούτε τη νωθρή ψυχή, αλλ'αυτήν την ψυχή την εγκαταλείπει προσαρτημένη πάνω στο σώμα και τραβηγμένη προς τα κάτω απ'αυτό. Κι αυτού του είδους η ψυχή, παιδί μου, δεν διαθέτει Νου, επομένως αυτός δεν πρέπει καν να αποκαλείται άνθρωπος.

σχόλιο: νωθρός -ή -ό : που τον χαρακτηρίζει η έλλειψη ενεργητικότητας και η βραδύτητα με την οποία αντιδρά στα διάφορα ερεθίσματα: ~ άνθρωπος. Είναι ~ στις κινήσεις / στη σκέψη. || που ταιριάζει σε νωθρό άνθρωπο: Nωθρές κινήσεις. Έχει νωθρή σκέψη / νωθρό μυαλό. 

Διότι ο άνθρωπος είναι πλάσμα ζωντανό θεϊκό και δεν συγκρίνεται με τα υπόλοιπα επίγεια ζωντανά πλάσματα, παρά μόνον μ'αυτούς που αποκαλούνται θεοί πάνω στον ουρανό.

Και μάλλον..αν πρέπει να τολμήσουμε να πούμε την αλήθεια..ο ιδεατός άνθρωπος βρίσκεται υπεράνω εκείνων ή έστω ισοδυναμεί μ'αυτούς. (τους θεούς). Διότι κανένας απ'τους ουράνιους θεούς δεν θα κατέβει στη Γη εγκαταλείποντας τα σύνορα του Ουρανού.


Αντίθετα, ο άνθρωπος και στον Ουρανό ανεβαίνει και τον μετρά και γνωρίζει ποια σημεία του βρίσκονται ψηλά και ποια χαμηλά κι ακόμα μαθαίνει με ακρίβεια κι όλα τα υπόλοιπα. Και το σπουδαιότερο απ'όλα είναι πως ανεβαίνει ψηλά χωρίς να εγκαταλείπει τη Γη. Τόσο μεγάλο είναι το μέγεθος της έκτασης του. Για το λόγο αυτό πρέπει να τολμήσουμε να πούμε πως ο επίγειος άνθρωπος είναι θεός θνητός κι ο Ουράνιος Θεός είναι άνθρωπος αθάνατος.

Γι'αυτόν ακριβώς τον λόγο τα πάντα υφίστανται μέσω αυτών των δύο, του κόσμου, και του ανθρώπου, ενώ όλα μαζί υφίστανται απ'τον Ένα. 

morfeas sky

Σχόλια

  1. ΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΙ ΣΚΕΦΤΕΣΤΕ;
    ΜΕ ΤΟ ΠΑΝΩ ΚΕΦΑΛΙ;
    Η ΜΕ ΤΟ ΚΑΤΩ ΚΕΦΑΛΙ; (Ποδάρια) ΖΩΑ Ε ΖΩΑ

    ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΨΥΧΗ
    Ερμής Τρισμέγιστος:

    H δε σταθερότητα των νοητών δημιουργεί την κίνηση των υλικών κατά τον ακόλουθο τρόπο: επειδή ο κόσμος είναι σφαιρικός, δηλαδή κεφάλι, και πάνω απ'το κεφάλι δεν βρίσκεται τίποτα υλικό, όπως ακριβώς κάτω απ'τα πόδια δεν βρίσκεται τίποτα το νοητό, αλλά καθετί υλικό, έτσι και ο νους είναι κεφάλι που κινείται κυκλικά, όπως δηλαδή ταιριάζει στο κεφάλι.

    Οσα λοιπόν είναι συνδεδεμένα με τη μεμβράνη αυτού του κεφαλιού, όπου βρίσκεται η ψυχή, είναι αθάνατα από τη φύση τους, όπως ακριβώς κι αυτά, τα οποία βρίσκονται μέσα στην ψυχή του γεννημένου σώματος, διαθέτουν περισσότερα στοιχεία της ψυχής παρά του σώματος. (με το νου και την καρδιά)

    Όσα όμως βρίσκονται μακριά από τη μεμβράνη είναι θνητά, διαθέτοντας περισσότερα στοιχεία του σώματος παρά της ψυχής.

    morfeas sky

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τα Νοητά τρέφονται μόνον από τα Νοητά.

    Όταν λοιπόν σας ζητούν λεφτά (υλικά) για να σας μεταδώσουν την γνώση των Νοητών πρέπει να είσαστε πολύ ηλιθιοι που πληρώνετε κιόλας αυτούς που σας κοροϊδεύουν.

    Οταν κατανοήσετε αυτά τα νοήματα..Τι είναι η Ενέργεια

    Ερμητικά κείμενα

    Ο Θεός, λοιπόν, και Πατέρας, και το Απόλυτο Αγαθό, έχουν την ίδια ενέργεια. (Νοητική Ουσία)

    Διότι η φύση αποτελεί ονομασία για τη μείωση και την αύξηση, έννοιες που αφορούν τα μεταβλητά και κινητά. (φωτιά, αέρας, γη, νερό).

    Αντίθετα, η ενέργεια (Αγαθός Νους) αφορά τα αμετάβλητα (Νοητά) και τα ακίνητα, (τα ακίνητα υλικά το αδρανή δοχείο της ύλης μέσα στον Αγαθό Νου Θεό) δηλαδή τα θεϊκά (νοητά) κι εκείνα απ'τ' ανθρώπινα, (υλικά), τα οποία αυτός θέλει να είναι έτσι.

    morfeas sky

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

OI ΕΠΤΑ ΝΟΜΟΙ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ - ΕΡΜΗΣ ΤΡΙΣΜΕΓΙΣΤΟΣ

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ O ΚΟΡΩΝΟΙΟΣ COVID 19 - DAVID ICKE

ΤΟ ΠΕΠΡΩΜΕΝΟ ΦΥΓΕΙΝ ΑΔΥΝΑΤΟΝ - Η ΜΟΙΡΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΠΡΩΜΕΝΟ

Τί ΕΙΝΑΙ η 3η και η 4η και η 5η Διάσταση

ΚΥΜΒΑΛΕΙΟΝ Το θρυλικό απόκρυφο βιβλίο του Ερμή Τρισμέγιστου που γλίτωσε από την καταστροφή της βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας

Ζούμε σε ένα Φ……matrix η ανατροπή είναι θέμα χρόνου…. Τώρα πιο επίκαιρο από ποτέ

ΕΡΜΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ - ΕΡΜΗΣ ΤΡΙΣΜΕΓΙΣΤΟΣ

ΜΗΝ ΚΑΝΕΤΕ ΠΟΤΕ ΤΟ ΕΜΒΟΛΙΟ TOY KOΡΩNOIOY

ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΓΙΑ ΝΑ ΝΙΚΗΣΕΙΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΑΙΜΟΝΕΣ ΣΟΥ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

ΤΟ ΣΠΗΛΑΙΟ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τί ΕΙΝΑΙ η 3η και η 4η και η 5η Διάσταση

OI ΕΠΤΑ ΝΟΜΟΙ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ - ΕΡΜΗΣ ΤΡΙΣΜΕΓΙΣΤΟΣ

“Ελήλυθεν η ώρα ίνα δοξασθή ο Υιός του Ανθρώπου.

ΕΡΜΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ - ΕΡΜΗΣ ΤΡΙΣΜΕΓΙΣΤΟΣ

ΤΟ ΠΕΠΡΩΜΕΝΟ ΦΥΓΕΙΝ ΑΔΥΝΑΤΟΝ - Η ΜΟΙΡΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΠΡΩΜΕΝΟ

ΚΥΜΒΑΛΕΙΟΝ Το θρυλικό απόκρυφο βιβλίο του Ερμή Τρισμέγιστου που γλίτωσε από την καταστροφή της βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας

ΑΝΤΕΧΕΙΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ; ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ

ΠΟΙΜΑΝΔΡΗΣ - ΕΡΜΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΓΙΑ ΝΑ ΝΙΚΗΣΕΙΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΑΙΜΟΝΕΣ ΣΟΥ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΕΡΜΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ - ΕΡΜΗΣ ΤΡΙΣΜΕΓΙΣΤΟΣ

“Ελήλυθεν η ώρα ίνα δοξασθή ο Υιός του Ανθρώπου.

ΑΝΤΕΧΕΙΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ; ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ

ΠΟΙΜΑΝΔΡΗΣ - ΕΡΜΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ ΤΗΣ ΠΥΘΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΟΛΛΩΝ

Ο Ιησούς Χριστός ήταν Έλληνας

Τί ΕΙΝΑΙ η 3η και η 4η και η 5η Διάσταση

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΙΑΠΕΤΟΣ; ΠΟΙΟΙ ΟΙ ΤΙΤΑΝΕΣ; διότι ο Δίας πολέμησε τον Ιαπετό..

Γιατί υπάρχει τόση κακία πάνω στην Γη;