Η ΨΥΧΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ΝΟΥΣ




Α" Β" ΜΕΡΟΣ
Ο ΑΓΑΘΟΣ ΝΟΥΣ - ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΕΠΡΩΜΕΝΟ


Γ" ΜΕΡΟΣ

Η ΨΥΧΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ΝΟΥΣ - ΕΡΜΗΣ ΤΡΙΣΜΕΓΙΣΤΟΣ 

Και κάθε άνθρωπος παθαίνει αυτά που του επιφυλάσσει το πεπρωμένο, οι μεν λογικοί, στους οποίους είπαμε ότι κυριαρχεί ο Νους, δεν παθαίνουν τα ίδια με τους άλλους, αλλά απαλλαγμένοι από την κακία και χωρίς να είναι κακοί, υπόκεινται και αυτοί σε πάθη.

Πως πάλι το εννοείς αυτό πατέρα;
ο μοιχός δεν είναι κακός;
ο φονιάς δεν είναι κακός;
και όλοι οι υπόλοιποι;

- Ο λογικός όμως, παιδί μου, δεν θα υποστεί τα πεπρωμένα επειδή μοίχευσε, αλλά σαν να είχε μοιχεύσει, ούτε επειδή φόνευσε, αλλά σαν να είχε φονεύσει, και δεν είναι δυνατόν να ξεφύγει κανείς από την "μεταβολή" όπως ακριβώς και από το "γίγνεσθαι" Την κακία, όμως, όσοι έχουν το Νου, είναι δυνατόν να την αποφύγουν.

σχόλιο: πρέπει σ'αυτόν τον κόσμο των αντιθέτων να  ενεργούμε με αγαθή πρόθεση για να επιφέρουμε το δίκαιο, την δικαιοσύνη, και όχι με πονηριά, με μίσος, με κακία, με οργή, αλλά απλά γιατί πρέπει να επιφέρουμε το δίκαιο, την δικαιοσύνη απέναντι στην κακία, ειδάλλως θα επικρατήσει η αδικία στην ζωή μας, η δίκη, η εκδίκηση, και όχι η δικαιοσύνη.

Γι'αυτό και γω άκουγα τον Αγαθοδαίμονα να λέει πάντα, (ο Αγαθός Νους της ψυχής από φωτιά-αέρα ο οποίος επιφέρει την Δικαιοσύνη στους ανθρώπους με την οξύτητα του πυρός) και αν το είχε παραδώσει γραπτά, θα είχε ωφελήσει πολύ το ανθρώπινο γένος, γιατί, παιδί μου, εκείνος μόνο, αληθινά, σαν πρωταρχικός θεός, επειδή γνώρισε τα πάντα, εκφράστηκε με θεϊκά λόγια, τον άκουσα, λοιπόν, κάποια φορά να λέει ότι:
"τα πάντα και κυρίως τα νοητά σώματα είναι ένα, (τα νοητά σώματα είναι η φωτιά, και ο αέρας), και ζούμε από τη δύναμη, (Δύναμη είναι ο Αγαθός Νους), την ενέργεια, (ενέργεια είναι η φωτιά), και την Αιωνιότητα, (ο Νους της ενέργειας είναι αθάνατος), και ο Νους αυτής (της αιωνιότητας) είναι αγαθός, όπως ακριβώς και η ψυχή της (ψυχή της αιωνιότητας του Αγαθού Νου, είναι η ενέργεια της φωτιάς)".

σχόλιο: όταν η ψυχή ανάλογα με την σύνθεση της (φωτιά, αέρας, γη, νερό,) οδηγείται από τον Αγαθό Νου γίνεται Αγαθοδαίμονας.

Και καθώς αυτό είναι έτσι, κανένα από τα νοητά πράγματα δεν έχει διαστάσεις, είναι, λοιπόν, δυνατόν ο Νους, ως αρχηγός των πάντων και ψυχή του Θεού, να πράττει ό,τι θέλει.

σχόλιο: η αιωνιότητα είναι ο αγαθός Νους, είναι ο δεύτερος Νους δημιουργός που ενεργεί με την φωτιά, είναι ο αισθητός θεός, είναι το φωτισμένο πνεύμα που ενώθηκε με το πιο λεπτοφυή στοιχείο της Υλης την φωτιά με την οποία δημιουργεί στα τέσσερα στοιχεία τηςΎλης.....το ίδιο ακριβώς είναι και η ανθρώπινη ψυχή..Νους και ψυχή..και όπου ο Νους είναι ουσιωδώς όμοιος με τον Ογδοο Ουρανό η εικόνα του Όγδοου Ουρανού).

σχόλιο: το νοητό είναι άτρωτο, ο Νους, η αμετάβλητη  θέληση του, ενώ το σώμα είναι θνητό, φοβάται, είναι δειλό, έχει ανάγκες, άρα αν γίνουμε ένα με το σώμα και οδηγούμαστε από αυτό θα επικρατεί πάντα η κακία στη ζωή μας, διότι και η λύπη από ηδονή είναι κακία, όπως και η ευχαρίστηση από ηδονή φέρει πάντα τν κακία.

Εσύ λοιπόν, συλλογίσου και ανάγαγε αυτόν τον λόγο στην ερώτηση που μου απυήθυνες προηγουμένως. Εννοώ, όσον αφορά το πεπρωμένο. (τον Νόμο της Δικαιοσύνης).
Εάν, λοιπόν, παιδί μου, αφαιρέσεις τους εριστικούς λόγους, (που δεν ελέγχονται από το Νου) θα βρεις ότι αληθινά στα πάντα κυριαρχεί ο Νους, η ψυχή του Θεού. Ακόμα και στο πεπρωμένο και στο Νόμο, και σε όλα τα υπόλοιπα. 

σχόλιο: ο Νους και ψυχή κυριαρχεί στα πάντα, είναι υπεράνω όλων των Νόμων, και φυσικά και της Δικαιοσύνης που επιβάλλεται στους θνητούς).

σχόλιο: ο Αγαθός Νους, η Αγαθή μας θέληση, κυριαρχεί επί του Νόμου της Δικαιοσύνης.

Και τίποτα δεν είναι αδύνατον γι'αυτόν, (ο Νους της ψυχής, από φωτιά, αέρα, γη, νερό), ούτε να τοποθετήσει την ψυχή πάνω από το πεπρωμένο, ούτε αν είναι αμελής, πράγμα το οποίο συμβαίνει, να την τοποθετήσει κάτω από το πεπρωμένο.

Και μέχρις εδώ αυτά τα τέλεια λόγια έχουν λεχθεί από τον Αγαθοδαίμωνα.

Και έχουν ειπωθεί, πατέρα, με τρόπο θεϊκό και αληθινό ωφέλιμο. Αυτό όμως, ακόμα αποσαφήνισε μου.

Έλεγες, δηλαδή, ότι ο Νους στα ζώα που στερούνται λογικής ενεργεί με τον τρόπο της φύσης, συνεργαζόμενος με τις επιθυμίες τους. Οι επιθυμίες όμως, των ζώων χωρίς λογική, όπως τουλάχιστον πιστεύω, είναι πάθη.

Αν λοιπόν ο Νους συνεργάζεται με τις επιθυμίες, και οι επιθυμίες ξέρουμε ότι είναι πάθη, τότε και ο Νους δεν αποτελεί πάθος; αφού συναναστρέφεται με τα πάθη;


- Μπράβο, παιδί μου, σωστά αυτά που ρωτάς και είναι δίκαιο και γω να σου απαντήσω.


morfeas sky

Σχόλια