Ο ΑΓΑΘΟΣ ΝΟΥΣ (ΑΙΘΕΡΑΣ) ΕΙΝΑΙ Η ΨΥΧΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ




Ερμής Τρισμέγιστος: 
Και κάθε άνθρωπος παθαίνει αυτά που του επιφυλάσσει το πεπρωμένο, οι μεν λογικοί, στους οποίους είπαμε ότι κυριαρχεί ο Νους, δεν παθαίνουν τα ίδια με τους άλλους, αλλά απαλλαγμένοι από την κακία και χωρίς να είναι κακοί, υπόκεινται και αυτοί σε πάθη.

Πως πάλι το εννοείς αυτό πατέρα;
ο μοιχός δεν είναι κακός;
ο φονιάς δεν είναι κακός;
και όλοι οι υπόλοιποι;

Ερμής Τρισμέγιστος: Ο λογικός όμως, παιδί μου, δεν θα υποστεί τα πεπρωμένα επειδή μοίχευσε, αλλά σαν να είχε μοιχεύσει, ούτε επειδή φόνευσε, αλλά σαν να είχε φονεύσει, και δεν είναι δυνατόν να ξεφύγει κανείς από την "μεταβολή" όπως ακριβώς και από το "γίγνεσθαι". Την κακία, όμως, όσοι έχουν το Νου, είναι δυνατόν να την αποφύγουν.

σχόλιο: σ'αυτόν τον θνητό κόσμο που ζούμε εμείς, όπου κάθετι έχει το αντίθετο του, πρέπει να ενεργούμε με γνώμονα την αγαθή μας πρόθεση, για να ενεργήσει το πεπρωμένο πάνω μας με την λιγότερη αρνητική για εμάς επίδραση των νόμων της Δικαιοσύνης, διότι όλοι μας έχουμε πάθη, γι'αυτό και δεν πρέπει να ενεργούμε για το ατομικό μας όφελος εις βάρος των άλλων κάνοντας τους κακό, ούτε με πονηριά, ούτε με φθόνο, ούτε με μίσος, διότι, ο Νόμος της Ειμαρμένης θα επιφέρει το πεπρωμένο που μας αξίζει. 

Ότι δώσουμε αυτό θα πάρουμε. Ιδιαίτερα όμως ο Νόμος της Ειμαρμένης επιβάλλει την Δικαιοσύνη στους κακούς.


κακία είναι και η λύπη, η οποία όταν προέρχεται από ηδονή είναι αιτία περισσότερης οδύνης. Αλλά και η χαρά όταν προέρχεται από ηδονή (βλέπε έπαρση) είναι η αιτία πολλών δεινών.

Αιτία και Αποτέλεσμα.
Η αιτία που προέρχεται από την αγαθή μας πρόθεση όταν ενεργούμε στο "γίγνεσθαι" έχει ανάλογο αποτέλεσμα, ενώ η αιτία που προέρχεται από την κακία έχει το ανάλογο αποτέλεσμα πάνω μας.

Ερμής Τρισμέγιστος: Γι'αυτό και γω άκουγα τον Αγαθοδαίμονα να λέει πάντα, και αν το είχε παραδώσει γραπτά, θα είχε ωφελήσει πολύ το ανθρώπινο γένος, γιατί, παιδί μου, εκείνος μόνο, αληθινά, σαν πρωταρχικός θεός, επειδή γνώρισε τα πάντα, εκφράστηκε με θεϊκά λόγια, τον άκουσα, λοιπόν, κάποια φορά να λέει ότι:

τα πάντα και κυρίως τα νοητά σώματα είναι ένα, και ζούμε από τη δύναμη, την ενέργεια, και την Αιωνιότητα, και ο Νους  αυτής είναι αγαθός, όπως ακριβώς και η ψυχή της.

Και καθώς αυτό είναι έτσι, κανένα από τα νοητά πράγματα δεν έχει διαστάσεις, είναι, λοιπόν, δυνατόν ο Νους, ως αρχηγός των πάντων και ψυχή του Θεού, να πράττει ό,τι θέλει.

σχόλιο: Τα νοητά σώματα είναι ο Νους και ψυχή, (το πνεύμα του πυρός), είναι οι μονάδες της παγκόσμιας ψυχής του Θεού, (Αιθέρας),  κινούνται αποκλειστικά μέσα στον χώρο της αιωνιότητας των Απλανών, κινούνται μέσα στον Αγαθό Νου, (Αιθέρα), και αποτελούνται από την ίδια όμοια ουσία που δημιουργεί τα πάντα.

Έτσι και ο Αγαθός Νους της ψυχής, ως μονάδα του Θεού κινείται μέσα στην ψυχή του Θεού, (σύμπαν-Αιθέρας-ο αισθητός θεός, πνεύμα του πυρός), και ενεργεί ο Αγαθός Νους της ψυχής όπως το θέλει δημιουργώντας τα πάντα με την ενέργεια της φωτιάς-Αιθέρας, διότι αυτή είναι η τροφή του, η  αγαθή του επιθυμία να δημιουργεί τα πάντα με τον Αιθέρα που ενυπάρχει παντού στο σύμπαν. (πνεύμα και ενέργεια του πυρός είναι ο Αιθέρας, η ψυχή του Θεού).

Ενώ τα δικά μας θνητά σώματα που είναι απο φωτιά, αέρα, γη, νερό, δημιουργούν μόνον τα θνητά, τρέφονται από το νου και την καρδιά, που είναι η φωτιά και ο αέρας, το πνεύμα της φύσης των πλανητών, και οδηγούνται είτε από τον Αγαθό Νου της ψυχής μας που βρίσκεται έξω από το σώμα στον ουρανό, είτε από τις άλογες ανάγκες του θνητού μας σώματος από γη-νερό, που χρειάζεται τη γη και το νερό για να τραφεί, η οποία αυτή τροφή (υλισμός), μας προκαλεί τις άλογες επιθυμίες από ανάγκη, οι οποίες μας οδηγούν στην κακία.

Ερμής Τρισμέγιστος: Εσύ λοιπόν, συλλογίσου και ανάγαγε αυτόν τον λόγο στην ερώτηση που μου απυήθυνες προηγουμένως. 
Εννοώ, όσον αφορά το πεπρωμένο.

Εάν, λοιπόν, παιδί μου, αφαιρέσεις τους εριστικούς λόγους, θα βρεις ότι αληθινά στα πάντα κυριαρχεί ο Νους, η ψυχή του Θεού. Ακόμα και στο πεπρωμένο και στο Νόμο, και σε όλα τα υπόλοιπα. (η αγαθή μας θέληση για τα πάντα).

Και τίποτα δεν είναι αδύνατον γι'αυτόν, (ο Αγαθός Νους της ψυχής) ούτε να τοποθετήσει την ψυχή πάνω από το πεπρωμένο, ούτε αν είναι αμελής, πράγμα το οποίο συμβαίνει, να την τοποθετήσει κάτω από το πεπρωμένο. (με το να μας οδηγεί η κακία).

Και μέχρις εδώ αυτά τα τέλεια λόγια έχουν λεχθεί από τον Αγαθοδαίμωνα.


morfeas sky

   


Ας διαβάσουμε ένα μικρό τμήμα του Ερμή Τρισμέγιστου που απευθύνεται προς τον Ασκληπιό και Άμμωνα σχετικά με τον κόσμο μας όπου ενυπάρχει η κακία, και πως ο Θεός άφησε αυτόν τον κόσμο να είναι γεμάτος από κακία.

16. Δεν ανέφερα, όμως Ασκληπιέ και Άμμωνα, αυτό που λέγεται από πολλούς: "Πως ο Θεός δεν μπόρεσε να αποχωρίσει και να απομακρύνει την κακία από τη φύση κάθε πράγματος;"

σχόλιο δικό μου: Εδώ πραγματικά γελάω, διότι όσοι δεν γνωρίζουν τι ακριβώς είναι από τη στιγμή που γεννήθηκαν σ'αυτόν τον κόσμο, είναι άξιοι της μοίρας τους.

Ερμής Τρισμέγιστος: Γενικά, σ'αυτούς δεν πρέπει να δοθεί κάποια απάντηση, όμως για χάρη σας θα συνεχίσω και θα σας εξηγήσω. 

Αυτοί λένε, λοιπόν, ότι ο Θεός έπρεπε να απελευθερώσει τον κόσμο πλήρως από την κακία, καθώς αυτή υπάρχει σε μεγάλο βαθμό σ'αυτόν και έτσι φαίνεται σαν μέρος του.

Βέβαια, ο Θεός προνόησε και έλαβε προληπτικά μέτρα τότε με όσο πιο λογικά κριτήρια, γι'αυτό και χάρισε στην ανθρώπινη ψυχή το Νου, (εδώ γελάω διότι όλοι σκέφτονται με το κάτω κεφάλι με τα ποδάρια) την επιστήμη, και την γνώση.

Γιατί μόνο με τη βοήθεια αυτών των πραγμάτων, χάρη στα οποία υπερέχουμε από τα υπόλοιπα ζώα, μπορούμε να αντισταθούμε στην απάτη, στο δόλο, και στην διαφθορά της κακίας. ................χα χα χα χα πόσα θέλετε για να αγοράσω την συνείδηση σας; πόσα λεφτά αξίζετε; ε; Άντε Γεια !

Ερμής Τρισμέγιστος: Αυτός, λοιπόν, που εξαρχής θα αποφύγει αυτά τα πράγματα χωρίς να έχει εμπλακεί σ'αυτά, αυτός ο άνθρωπος έχει προικιστεί με τη θεία γνώση και πρόνοια, καθώς η ουσία της γνώσης βρίσκεται στον Ύψιστο Θεό. (ο Αγαθός Νους).

morfeas sky

Σχόλια