Εσύ τι στο καλό είσαι;
Δηλαδή για να καταλάβω τον τρόπο που σκέφτεστε. Μου λέει σήμερα ο άλλος ότι ο Χριστός μπορούσε τα πάντα γιατί είναι θεός.
Εσύ τι στο καλό είσαι;
ΕΙΣΑΙ ΕΝΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΖΩΟΝ;
Είσαι ένας πιστός Σκύλος;
Είσαι ένα υποταγμένο Πρόβατο;
Είσαι μια αιμοβόρα Ύαινα;
Είσαι ένας γάιδαρος που πετά;
ΤΙ ΣΧΕΣΗ ΜΠΟΡΕΙ ΜΑ ΕΧΕΙΣ ΕΣΥ ΜΕ ΤΟ ΘΕΟ;
ΑΦΟΥ ΣΕ ΟΔΗΓΕΙ ΤΟ ΖΩΟ ΔΗΛΑΔΗ ΤΟ ΣΩΜΑ ΣΟΥ;
Ερμητικά κείμενα:
Ο Αγαθός Νους λοιπόν δεν είναι αποκομμένος από την ουσία του Θεού, αλλά (είναι) σαν απλωμένος από το φως του ήλιου.
Αυτός λοιπόν ο Νους όταν είναι μέσα στους ανθρώπους, είναι θεός, γι'αυτό και κάποιοι από τους ανθρώπους είναι θεοί, και η ανθρώπινη τους φύση βρίσκεται κοντά στο θείο,
γιατί και ο Αγαθοδαίμων τους μεν θεούς χαρακτήρισε αθάνατους ανθρώπους, τους δε ανθρώπους θνητούς θεούς, και όταν ο Νους είναι μέσα στα ζώα, που δεν έχουν λογική, τότε αποκαλλείται φύση.
Στην ανθρώπινη φύση ο Αγαθός Νους αντιτίθεται.
Γιατί όλες οι ψυχές από την στιγμή που θα βρεθούν σε σώμα, αμέσως θα διαφθαρούν από την λύπη και την ηδονή.
Γιατί η λύπη και η ηδονή βράζουν σαν χυμοί ενός σύνθετου σώματος.
Σ'αυτές, τις ενέργειες λοιπόν, εισέρχεται η ψυχή, και βαπτίζεται.
Και μεγάλη αρρώστια της ψυχής είναι η αθεϊα το ότι δηλαδή δεν γνωρίζει τον θεϊκό εαυτό της και την οδηγεί το σώμα.
Νομίζοντας - η ψυχή - ότι γι'αυτό δημιουργήθηκε, για να απολαμβάνει τις ηδονές του σώματος.
Νομίζοντας - η ψυχή - ότι γι'αυτό δημιουργήθηκε, για να απολαμβάνει τις ηδονές του σώματος.
Και μεγάλη αρρώστια της ψυχής είναι η αθεϊα - η άγνοια της ψυχής για το γνώθι σ'αυτόν - και μετά η πλάνη, - η πλάνη των αισθήσεων του σώματος, από τις οποίες έπονται όλα τα κακά και κανένα καλό, επομένως, ο Αγαθός Νους, αντιτιθέμενος σ'αυτήν, (την ανθρώπινη φύση), διασφαλίζει το καλό για την ψυχή, όπως ακριβώς ο γιατρός την υγεία στο σώμα, νομίζοντας - η ψυχή - ότι γι'αυτό δημιουργήθηκε, για να απολαμβάνει τις ηδονές του σώματος.
Όσες, όμως, ανθρώπινες ψυχές δεν τις κυβέρνησε ο Αγαθός Νους, παθαίνουν τα ίδια με αυτά που παθαίνουν οι ψυχές των ζώων που δεν διαθέτουν λογική, γιατί συνεργάζεται μαζί τους και αφήνει ελεύθερες τις επιθυμίες τους, οι οποίες τείνουν προς το παράλογο, παρασύρονται από τον πόθο τους, και όπως ακριβώς τα ζώα που στερούνται λογικής, δε σταματούν να αισθάνονται παράλογα πάθη και να επιθυμούν παράλογα πράγματα, ούτε χορταίνουν τα κακά, γιατί, τόσο τα πάθη όσο και οι παράλογες επιθυμίες, είναι υπερβολικές κακίες, μάλιστα, για αυτές ο Θεός θέσπισε το Νόμο ως τιμωρό και έλεγχο. - ότι δώσεις αυτό θα πάρεις.
morfeas sky
Εσύ μετά από όλα αυτά που διάβασες μπορείς να μου πεις τι στο καλό είσαι;
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου