Και η ψυχή τι είναι;
Δεν σου είπα να συλλογίζεσαι με τον νου;
Πες μου, όμως, ακόμα, Νου μου, πως εγώ θα προσχωρήσω στη ζωή, είπα. Διότι ο Θεός λέει «ο λογικός ο έχων Νου ας αναγνωρίσει τον εαυτό του»
Με τον ίδιο τρόπο σκέψης, κάθε αρνητική σκέψη που θα κάνουμε καταστρέφει (αταξία) στην στιγμή ότι όμορφο έχουμε δημιουργήσει με κόπο και χρόνο, ενώ όποια όμορφη σκέψη κάνουμε διατηρεί και επιφέρει την τάξη απέναντι στην αταξία.
Διότι ο γήινος κόσμος είναι σύνθετος, και κάθε σύνθεση καταστρέφεται πανεύκολα, γ'αυτό χρειάζεται να επιφέρουμε την τάξη απέναντι στην αταξία.
Μόνον τα όμοια παραμένουν αμετάβλητα ως έχουν, ο νους και η καρδιά, και στον γήινο κόσμο δεν υπάρχουν τα όμοια, αλλά μόνον τα ανόμοια, η σύνθεση των τεσσάρων ανόμοιων στοιχείων, τα οποία έχουν διαφορετικές ιδιότητες το καθένα όμως με ισόποσες δυνάμεις σύμφωνα με τον νόμο της αρμονίας, τα οποία εκδηλώνουν κάθε πάθος κάθε επιθυμία εναντίον των υπόλοιπων ανόμοιων στοιχείων. οπότε αν δεν μας οδηγεί ο νους και η καρδιά θα γίνουμε θηρία.
Είσαι ό,τι σκέφτεσαι, δηλαδή είσαι ό,τι αισθάνεσαι και σκέφτεσαι, και αυτό δημιουργείς στον εαυτό σου αλλά και σε όσους υποτίθεται πως αγαπάς.
Και όποιος αγαπά την θνητή του φύση ερωτεύτηκε το στυγνόν σκοτάδι την αταξία την κακία.
Ο Αγαθός Νους όμως δεν συμμετέχει στην κακία. Οσοι άνθρωποι όμως συμμετέχουν ενεργά στην κακία δεν έχουν Νου με νόηση, αλλά έχουν άλογα πάθη και άλογες επιθυμίες, διότι κανένας λογικός δεν συμμετέχει στην κακία.
Διότι είναι Υβρις προς το Θεό να συμμετέχει ο Νους (η νόηση) στην κακία.
Αλλά συμμετέχει μόνον η ψυχή χωρίς την δική της νόηση, η οποία είναι η μόνη που μπορεί να έρθει σε επαφή με το Νου και να απελευθερωθεί από τα δεσμά του σκότους. (σύνθετου σώματος).
Και η ψυχή τι είναι; ο θείος έρωτας προς τον Αγαθό Νου, είναι η επανένωση της με την Ζωή, διότι η κακία δεν είναι η ζωή.
Νους και ψυχή είναι η εικόνα της ζωής.
Ασφαλώς και δεν συμμετέχει ο Νους στη κακία αλλά συμμετέχει μόνον η ψυχή! και είναι η μόνη που μπορεί να επανέλθει στην Ζωή αποκτώντας ξανά την δική της Νόηση, και όχι την σκέψη του σώματος, αφού λάτρεψε τις σωματικές απολαύσεις και τις ηδονές του σώματος, (βλέπε ο λωτοφάγος στο νησί της Κίρκης).
morfeas sky
Eρμητικά κείμενα - Ποιμάνδρης - Λόγος Α
Δεν σου είπα να συλλογίζεσαι με τον νου;
Εάν τα σκέφτηκες, πες μου, γιατί αξίζουν το θάνατο όσοι βρίσκονται μέσα στο θάνατο;
Διότι το στυγνό σκοτάδι αποτελεί την αρχή του δικού τους σώματος, απ’όπου προέρχεται κι η υγρή φύση, υλικό του σώματος στον αισθητό κόσμο, απ’τον οποίο ποτίζεται ο θάνατος.
Σωστά τα αντιλήφθηκες, φίλε μου. Και γιατί αυτός που κατανόησε τον εαυτό του προσχωρεί σ’Αυτόν, πράγμα που περιέχεται στο Λόγο του Θεού;
«Διότι από φως και ζωή έχει συσταθεί ο Πατέρας των Πάντων, απ’τον οποίο γεννήθηκε κι ο άνθρωπος».
Πες μου, όμως, ακόμα, Νου μου, πως εγώ θα προσχωρήσω στη ζωή, είπα. Διότι ο Θεός λέει «ο λογικός ο έχων Νου ας αναγνωρίσει τον εαυτό του»
(Σημ. Η φράση είναι καταπληκτική. « Αν αναγνωρίσει τον εαυτό του». Το γνώθι σ’αυτόν, η γνώσεσθε την αλήθεια και η αλήθεια θα σας ελευθερώσει.
Έχω πει ότι ζούμε μέσα σε ένα όνειρο αλλουνού, και όχι στο δικό μας, σε ένα όνειρο που η πραγματικότητα του μας φαντάζει ως η μόνη αληθινή, είναι η φυλακή μας. Και αυτό διότι δεν μπορούμε να ονειρευτούμε ή δεν έχουμε τον χρόνο να σκεφτούμε, διότι, δεν μας αφήνουν να ονειρευτούμε με το Νου και την καρδιά. Ποιοι; Οι δεσμοφύλακες!
Πως να ξυπνήσουν οι άνθρωποι από τον λήθαργο, όταν δεν τους ξυπνά κανείς; Όταν δεν σκέφτονται; όταν δεν ξέρουν τι να ονειρευτούν; Όταν ξέρεις τι ψάχνεις το βρίσκεις, όταν όμως δεν έχεις ιδέα τι είσαι και που είσαι, πως να ψάξεις αυτό που δεν υπάρχει για σένα;
«Όποιος είναι γνώστης αυτών των πραγμάτων είναι άνδρας δαιμόνιος, όποιος γνωρίζει μόνον άλλα πράγματα, είτε πρόκειται για το χώρο της επιστήμης, είτε των χειρωνακτικών εργασιών, αυτός είναι χυδαίος.»
(από τον διάλογο της Διοτίμας με τον Σωκράτη)
«Γιατί αυτό ακριβώς είναι το ανυπόφορο στην ανοησία, το ότι, χωρίς να είναι κανείς ωραίος, αξιοσέβαστος και γνωστικός, μένει ικανοποιημένος με τον εαυτό του. Όποιος λοιπόν δεν θεωρεί πως κάτι του λείπει, εκείνος και δεν επιθυμεί αυτό που δεν φαντάζεται ότι του λείπει.» (Διοτίμα).
morfeas sky
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου