Ο ΘΕΟΣ O ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ Ο ΜΙΜΗΤΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΤΟΥ ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΥ
ΕΡΜΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
-Γιατί λοιπόν Τρισμέγιστε πρέπει ο άνθρωπος να παραμείνει στην ύλη και να μην ζει σ'αυτό το μακαριότατο μέρος, μέσα στο οποίο βρίσκεται και ο Θεός;
Σωστή ερώτηση, Ασκληπιέ. Και εμείς έχουμε ζητήσει από το Θεό να μας απαντήσει σ'αυτό το ερώτημα. Καθώς, αφού όλα εξαρτώνται από τη βούληση του, τότε άκου λοιπόν Ασκληπιέ.
Ο κύριος και δημιουργός των πάντων, τον οποίο σωστά έχουν ονομάσει Θεό, αφού δημιούργησε τον εαυτό του, ο οποίος μπορεί να γίνει ορατός και αισθητός.
(Ο ΠΑΝΑΓΑΘΟΣ ΘΕΟΣ ΦΩΣ ΚΑΙ ΖΩΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΘΕΟ ΟΜΟΙΟ ΤΟΥ)
Αυτός ο θεός τον ονομάζω αισθητό, διότι μπορεί να γίνει ορατός και αισθητός. Αυτός ο δεύτερος θεός μπορεί να γίνει αντιληπτός από τις αισθήσεις όσων βλέπουν. Καθώς λοιπόν ο Θεός δημιουργός των πάντων δημιούργησε άλλον θεό σαν τον εαυτό του, και επειδή του φάνηκε όμορφος, καθώς πλυμμύριζε από την αγαθότητα των πάντων, τον αγάπησε ως δημιούργημα της θεϊκότητας του.
Σαν παντοδύναμος και πανάγαθος, θέλησε να δημιουργηθεί και κάποιος άλλος, ο οποίος να διακρίνει από αυτόν που τον είχε δημιουργήσει. Συγχρόνως δημιούργησε και τον άνθρωπο, τον μιμητή του λόγου και της πρόνοιας του.
(Ο ΜΙΜΗΤΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΤΟΥ ΘΕΑΝΘΡΩΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΗΣ ΓΗΣ)
ὁ δὲ πάντων πατὴρ ὁ Νοῦς, ὢν ζωὴ καὶ φῶς, ἀπεκύησεν ῎Ανθρωπον αὐτῷ ἴσον, οὗ ἠράσθη ὡς ἰδίου τόκου·
περικαλλὴς γάρ, τὴν τοῦ πατρὸς εἰκόνα ἔχων·
ὄντως γὰρ καὶ ὁ θεὸς ἠράσθη τῆς ἰδίας μορφῆς, παρέδωκε τὰ ἑαυτοῦ πάντα δημιουργήματα, καὶ κατανοήσας δὲ τὴν τοῦ Δημιουργοῦ κτίσιν ἐν τῷ πυρί, ἠβουλήθη καὶ αὐτὸς δημιουργεῖν, καὶ συνεχωρήθη ἀπὸ τοῦ πατρός·
Διαβάζουμε στον ΠΟΙΜΑΝΔΡΗ:
–φημὶ ἐγώ, ῞Οτι ἐκ φωτὸς καὶ ζωῆς συνέστηκεν ὁ πατὴρ
τῶν ὅλων, ἐξ οὗ γέγονεν ὁ ῎Ανθρωπος.
– Εὖ φῂς λαλῶν·
φῶς καὶ ζωή ἐστιν ὁ θεὸς καὶ πατήρ, ἐξ οὗ ἐγένετο ὁ
Ανθρωπος. ἐὰν οὖν μάθῃς αὐτὸν ἐκ ζωῆς καὶ φωτὸς ὄντα καὶ ὅτι ἐκ τούτων τυγχάνεις, εἰς ζωὴν πάλιν χωρήσεις.
ταῦτα ὁ Ποιμάνδρης εἶπεν.
Τι είναι Αληθινό;
Επειδή βρισκόμαστε έξω από το Θεό, και μέσα στον άρχοντα αυτού του κόσμου, ο ίδιος ο Χριστός είπε, τι μπορεί να σου κάνει; το πολύ να σε σκοτώσει.
Αυτό που βιώνουμε είναι αληθινό; από την στιγμή που εξαφανίζεται για πάντα όπως εμφανίζεται από το πουθενά;
Απολλώνιος Τυανέας
Δεν υπάρχει θάνατος σε τίποτα παρά μόνο στην εμφάνιση. Αυτό που περνά από την Ουσία στη Φύση μοιάζει να είναι γέννηση, ενώ εκείνο που περνά από τη Φύση στην Ουσία μοιάζει να είναι θάνατος, στην πραγματικότητα τίποτα δεν γεννιέται και τίποτα δεν πεθαίνει, αλλά μόνο εμφανίζεται τη μια στιγμή και την άλλη εξαφανίζεται, εμφανίζεται λόγω της πυκνότητας της ύλης και εξαφανίζεται λόγω της λεπτότητας της ουσίας, αλλά είναι πάντα το ίδιο, διαφέροντας μόνο σε κίνηση και κατάσταση.
....
Για να βιώσουμε οτιδήποτε, πρέπει να έχουμε σώμα. Το σώμα βιώνει τις αισθήσεις, αυτό που ονομάζουμε βιωματική εμπειρία ζωής. Χωρίς το Νου όμως δεν υπάρχει η Ζωή, ούτε η αίσθηση του σώματος ούτε τίποτα άλλο. Ο Νους είναι τα αόρατα, τα Νοητά, ενώ τα ορατά είναι τα σώματα, δηλαδή τα αισθητά.
Άλλο η συνείδηση, και άλλο η Αντίληψη!
Ο θεάνθρωπος έχει επτά σώματα στον κτιστό κόσμο της ύλης.
Αυτό που βιώνουμε είναι αληθινό; από την στιγμή που εξαφανίζεται για πάντα όπως εμφανίζεται από το πουθενά;
Απολλώνιος Τυανέας
Δεν υπάρχει θάνατος σε τίποτα παρά μόνο στην εμφάνιση. Αυτό που περνά από την Ουσία στη Φύση μοιάζει να είναι γέννηση, ενώ εκείνο που περνά από τη Φύση στην Ουσία μοιάζει να είναι θάνατος, στην πραγματικότητα τίποτα δεν γεννιέται και τίποτα δεν πεθαίνει, αλλά μόνο εμφανίζεται τη μια στιγμή και την άλλη εξαφανίζεται, εμφανίζεται λόγω της πυκνότητας της ύλης και εξαφανίζεται λόγω της λεπτότητας της ουσίας, αλλά είναι πάντα το ίδιο, διαφέροντας μόνο σε κίνηση και κατάσταση.
....
Για να βιώσουμε οτιδήποτε, πρέπει να έχουμε σώμα. Το σώμα βιώνει τις αισθήσεις, αυτό που ονομάζουμε βιωματική εμπειρία ζωής. Χωρίς το Νου όμως δεν υπάρχει η Ζωή, ούτε η αίσθηση του σώματος ούτε τίποτα άλλο. Ο Νους είναι τα αόρατα, τα Νοητά, ενώ τα ορατά είναι τα σώματα, δηλαδή τα αισθητά.
Άλλο η συνείδηση, και άλλο η Αντίληψη!
Ο θεάνθρωπος έχει επτά σώματα στον κτιστό κόσμο της ύλης.
morfeas sky
Ζούμε σε ένα όνειρο..
Και τι όνειρο βιώνουμε αισθητά, η κόλαση και ο παράδεισος μαζί, όπου με την ένωση αυτή του Αγαθού με το στυγνόν σκότος της Γης, παύει να είναι πλέον Αγαθός ο Νους.
Και τι όνειρο βιώνουμε αισθητά, η κόλαση και ο παράδεισος μαζί, όπου με την ένωση αυτή του Αγαθού με το στυγνόν σκότος της Γης, παύει να είναι πλέον Αγαθός ο Νους.
Ο καθένας λοιπόν φτιάχνει τη δική του πραγματικότητα όπως θέλει αυτός και όπως είναι προγραμματισμένος να τη φτιάχνει λόγω της φυσιολογίας του.
Η σύγχρονη επιστήμη έχει αποδείξει πως οι αισθήσεις μας ξεγελούν συνεχώς. Ο κόσμος όμως δεν πρόκειται να το καταλάβει ποτέ.
Απλά πρέπει να ακολουθούμε ως πρότυπο μας το Αγαθό, διότι από το Αγαθό ξεκινά η Ζωή. Χωρίς τον Αγαθό Νου δεν μπορεί να υπάρξει η Ζωή, Νοητή, και νοερή.
Το Αγαθό τι έννοια έχει; δηλ τι ακριβώς σημαίνει αγαθός νους;
Αγαθός Νους είναι ο Αγαθός Νοητός κόσμος.
Ο αδιαίρετος Λόγος είναι η Νοητή Ζωή μέσα στον αγαθό Νοητό κόσμο.
Απλά πρέπει να ακολουθούμε ως πρότυπο μας το Αγαθό, διότι από το Αγαθό ξεκινά η Ζωή. Χωρίς τον Αγαθό Νου δεν μπορεί να υπάρξει η Ζωή, Νοητή, και νοερή.
Το Αγαθό τι έννοια έχει; δηλ τι ακριβώς σημαίνει αγαθός νους;
Αγαθός Νους είναι ο Αγαθός Νοητός κόσμος.
Ο αδιαίρετος Λόγος είναι η Νοητή Ζωή μέσα στον αγαθό Νοητό κόσμο.
morfeas sky
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου