Θάρρος ή Αλήθεια - Τι είναι ο Πλατωνικός Έρωτας... Μία Σύγχρονη Παρεξήγηση
Κατανόησε το νοητό και αγαθό, τα αμετάβλητα, ακόμη κατανόησε και την διαφορά τους από τα ορατά μεταβαλλόμενα και αισθητά.
Kαι μην ξεχνάμε ποτέ, ο έρωτας είναι υπηρέτης της αγάπης, και η αγάπη υπηρέτης του ανώτερου νοητού και Αγαθού. Όλα τα κατώτερα γήϊνα και θνητά ζωώδη ένστικτα ανήκουν στην άλογη φύση.
Θάρρος ή Αλήθεια
Το θάρρος έχει δύο όψεις, όταν οδηγείται από τον αμετάβλητο νοητό λόγο της ψυχής, ή όταν οδηγείται από τις άλογες μεταβαλλόμενες αισθήσεις του ανθρώπινου σώματος.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση θα αναφερθώ για το θάρρος των άλογων μεταβαλλόμενων αισθήσεων, που οδηγούν την όποια μεταβαλλόμενη "λογική" μας. Το άλογο πάθος, οι άλογες επιθυμίες, είναι το θάρρος δίχως λογική, είναι ο έρωτας δίχως λογική, που οδηγείται από το ζώο μέσα μας που ενδύθηκε ο νοητός εαυτός μας η ψυχή μας, τα ζωώδη ένστικτα, που γεννούν την κακία, όπως την λύπη από ηδονή που γεννά τον πόνο, αλλά και την χαρά από ηδονή που γεννά την έπαρση, οι οποίες είναι η αιτία της γέννησης όλων των δεινών, είτε ατομικά στον εαυτό μας, είτε στην ανθρωπότητα αφού όλοι αλληλεπιδρούμε μεταξύ μας, και ότι οδηγεί το σύνολο της ανθρωπότητας αυτόν τον κόσμο δημιουργεί, έναν κόσμο γεμάτο από κακία.
Ο φόβος, οι ανάγκες, ο πόνος, η ζήλεια, η εξουσία, που φέρνουν ως Αιτία την λύπη αλλά και την οργή (άλογες αισθήσεις χωρίς λογική) και ως Αποτέλεσμα την κακία.. Αιτία και Αποτέλεσμα.
-Γιατί πατέρα; Έχω μέσα μου τιμωρούς;
-Όχι λίγους, παιδί μου, είναι και φοβεροί και πολλοί.
-Το αγνοώ αυτό, πατέρα.
-Μια από τις τιμωρίες είναι αυτή, παιδί μου, η άγνοια, δεύτερη, η λύπη, τρίτη η ακολασία, τέταρτη η επιθυμία, πέμπτη η αδικία, έκτη η πλεονεξία, έβδομη η απάτη, όγδοη ο φθόνος, ένατη ο δόλος, δέκατη η οργή, ενδέκατη το θράσος, δωδέκατη η κακία, αυτές είναι δώδεκα στον αριθμό, αλλά κάτω από αυτές υπάρχουν πολλές περισσότερες, παιδί μου, που αναγκάζουν τον εσωτερικό κόσμο του ανθρώπου να υφίσταται πάθη μέσω των αισθήσεων και της φυλακής που αποτελεί το σώμα.
Και με αυτόν τον τρόπο αποκλείουν οι άλογες αισθήσεις να ενεργήσει ο Αμετάβλητος αγαθός νοητός λόγος της ψυχής μας με Αρμονία, και να δημιουργήσει την Αιτία και το Αποτέλεσμα με πρότυπο του το Αγαθό, την Αλήθεια της Ζωής.
Αλήθεια λοιπόν, είναι ο Αμετάβλητος Αγαθός Νοητός Λόγος της ανθρώπινης ψυχής, που έχει ως δικό του Πρότυπο τον Αγαθό Απεριόριστο κόσμο, τον Πανάγαθο Φωτεινό Λόγο, την Αλήθεια της Ζωής, και επιφέρει την Αρμονία στο πάθος του έρωτα, διότι όλα στον κόσμο της Ύλης είναι πάθος, είναι Έρωτας, είτε προς το ανώτερο νοητό και θεϊκό, είτε βαθιά μέσα στο αισθητό σκότος της Ύλης.
Ο έρωτας με την ανιδιοτελή του αγάπη, είναι η Αρμονία που επιφέρει στον Έρωτα το Νοητό Πνεύμα των Επτά Ουρανών της Ανθρώπινης ψυχής, όπου τα πάντα δίνει απλόχερα χωρίς τίποτα να ζητά.
Ενώ ο έρωτας, από μόνος του, είναι το άλογο πάθος δίχως λογική όπου κυριαρχούν οι άλογες αισθήσεις, η λύπη και η χαρά από μεγάλη ηδονή είναι τα ζωώδη ένστικτα, που φέρουν πάντα την κακία..ερωτεύεται με άλογο ζωώδες πάθος τα πάντα που επιθυμεί, ζηλεύει με ηδονή, πονά με ηδονή, οργίζεται με ηδονή, οπότε ενεργεί με απεριόριστη κακία χωρίς να το κατανοεί, αφού δεν κινείται ο λόγος της ψυχής του, η λογική, άρα ποτέ δεν αγάπησε ούτε θα αγαπήσει, πόσο δε με ανιδιοτελή αγάπη, αφού τον οδηγούν τα ζωώδη ένστικτα, οι άλογες αισθήσεις.
Όταν όμως ο έρωτας οδηγείται από τον αγαθό νοητό λόγο τ5ης ψυχής επιφέρεται η αρμονία, η ανιδιοτελής αγάπη, η οποία φέρει τον έρωτα σε απόλυτη Αρμονία..
..Σώμα και ψυχή ως Ένα..
Είναι ο Έρωτας που οδηγείται από την Αρμονία, την ανιδιοτελή αγάπη, το πνεύμα της Αρμονίας των επτά ουρανών που κατέχει η ανθρώπινη ψυχή και μεταβάλλεται ο άλογος έρωτας σε θεϊκός έρωτας.
Η ανιδιοτελής αγάπη της ανθρώπινης ψυχής, έχει μεγάλο έρωτα μόνον και αποκλειστικά για τα ανώτερα νοητά και θεϊκά, με πρότυπο της το Αγαθό..αλλά επειδή ο νοητός λόγος της ψυχής βρίσκεται μέσα σε άλογο σώμα, και είναι διαχωρισμένο σε αρσενικό και θηλυκό, έχει ανάγκη να ψάξει και να βρει το χαμένο άλλο του μισό, ώστε να ολοκληρωθεί ως σώμα, και να επέλθει η πλήρης Αρμονία του νοητού πνεύματος της ανθρώπινης ψυχής με το διαχωρισμένο σώμα, σώμα και ψυχή ως ένα, και να βρεθεί μαζί με το άλλο του μισό στην Κοινή Θέαση του Πλατωνικού Αγαθού.
Γι'αυτό λοιπόν η ενσαρκωμένη ανθρώπινη ψυχή, αν δεν έχει το πάθος του έρωτα με οδηγό τον αγαθό νοητό λόγο της ψυχής, (νοητό πνεύμα των επτά ουρανών της Αρμονίας), δεν μπορεί να ερωτευτεί το ανώτερο και θεϊκό, το Νοητό πνεύμα, λόγω της άγνοιας του για την Αλήθεια, με αποτέλεσμα να ερωτεύεται τα άλογα θνητά μεταβαλλόμενα και αισθητά, τα του σώματος, τα οποία είναι γεμάτα από φθορά, πόνο, λύπη, οργή, εγωϊσμό, φθόνο, εξουσία, κακία, οπότε δεν μπορεί να επιφέρει την Αρμονία πρώτα στο δικό του σώμα που ενδύθηκε, ούτε όμως όπως είναι φυσικό να μπορέσει να ολοκληρωθεί με το άλλο του μισό, αλλά αντίθετα μπορεί να του κάνει μεγάλο κακό αφού η λύπη που θα του χαρίζει άπλετα είναι πολύ μεγάλη κακία.
Τα ανθρώπινα σώματα, επειδή είναι διαχωρισμένα σε αρσενικό και θηλυκό, χρειάζεται το σώμα το άλλο του μισό για να ολοκληρωθεί είτε με οδηγό τα ζωώδη ένστικτα, είτε με οδηγό το ανώτερο και θεϊκό, ώστε να γνωρίσει την Αρμονία των ανώτερων δονήσεων του Νοητού πνεύματος των Επτά Ουρανών..
Και στον βαθμό δόνησης που θα επιφέρει η ανθρώπινη ψυχή τις ανώτερες βαθμίδες του νοητού πνεύματος απέναντι στο άλογο πάθος του έρωτα, δημιουργεί την ανάλογη Αιτία και το ανάλογο Αποτέλεσμα με τις σωστές επιλογές του, ανεβαίνοντας τους Ουρανούς, είτε με τις λάθος επιλογές του, κατεβαίνοντας ολοένα και πιο βαθιά στο σκοτάδι της Ύλης.
Αυτή είναι η ανάβαση της ανθρώπινης ψυχής στους επτά ουρανούς, το να μπορέσουμε από εδώ να ζήσουμε τον έρωτα πλατωνικά, σώμα και ψυχή ως ένα, να ζήσουμε τον Έβδομο Ουρανό, την ολοκλήρωση των σωμάτων μέσα στον Θεό.
Νιώσε λοιπόν τι θέλεις, θάρρος; ή αλήθεια;
morfeas sky
Πλατωνικός Έρωτας... Μία Σύγχρονη Παρεξήγηση
Αν ρωτήσουμε σήμερα: «Τι είναι ο Πλατωνικός έρωτας;» η πλειοψηφία των ερωτηθέντων, θ’ αποκριθεί πως πρόκειται για τον ανεκπλήρωτο έρωτα.
Για τον έρωτα που για διάφορους λόγους, έμεινε ανέκφραστος, θαμμένος βαθιά μέσα μας. Στην καλύτερη των περιπτώσεων, θα λάβουμε μια απάντηση του τύπου: «είναι ένας έρωτας που γεννήθηκε και έζησε, πριν πεθάνει, μόνο σε πνευματικό επίπεδο». Σε κάθε περίπτωση θα μας απαντήσουν ή η απάντηση θα εμπεριέχει την υπόνοια, πως είναι ο έρωτας, που ποτέ δεν δοκίμασε την σαρκική επαφή.
Είναι ο Πλατωνικός Έρως λοιπόν, κάτι απ’ όλα τα παραπάνω;
Για τον Πλάτωνα ο έρωτας ήταν μία Ιδέα, με σκοπό την ανοδική πορεία του ατόμου, μέσω των τριών βαθμίδων της, στο υψηλότερο σκαλί της ερωτικής Μυσταγωγίας... Την Θεαγωγία, μιας και η ιδέα του έρωτα, υπάρχει σε καθαρή κατάσταση στο Θεό και την θέαση του απόλυτου κάλλους, του Αγαθού.
Στο πρώτο βήμα η ανθρώπινη συνείδηση, ρέπει προς τα ωραία σώματα. Έλκεται, από τους εξωτερικά ωραίους ανθρώπους, εστιάζοντας την ερωτική της διάθεση σ’ ένα σώμα.
Στο δεύτερο βήμα, το άτομο έρχεται αντιμέτωπο, με την θέαση του κάλλους της ψυχής, τ’ οποίο είναι ανώτερης αξίας σε σύγκριση με το σωματικό.
Σ’ αυτό το δεύτερο βήμα, το άτομο δύναται να γνωρίσει για τον εαυτό του και για τους άλλους, την Οδό της Αλήθειας.
Στο τρίτο βήμα, η συνείδηση του ατόμου απελευθερώνεται. Πλέον το άτομο κοιτά από ψηλά, όλο το πεδίο της ομορφιάς. Απογυμνωμένη και λεύτερη από την σάρκα και τις ψυχικές αμφιταλαντεύσεις, απολαμβάνει την θέαση του Αγαθού. Του απόλυτα ωραίου, που ξεπερνά το άτομο και τις προεκτάσεις του... Το άτομο ξεπηδά, από τον κόσμο των απεικασμάτων, στον κόσμο του αυθεντικού.
Ο Πλατωνικός έρωτας δεν είναι λοιπόν, ένας έρωτας ανεκπλήρωτος... Το αντίθετο, μάλιστα. Είναι ο έρωτας στην πλήρη μορφή του... Ο έρωτας που περπάτησε και τα τρία σκαλιά, για να φτάσει στην θέωση. Εκεί που οι ερωτευμένοι, γευόμενοι την σωματική έλξη και κοινωνώντας την ψυχική ένωση, καταλήγουν σε κάτι ανώτερο...
Στην Κοινή Θέαση του Πλατωνικού Αγαθού.
morfeas sky
Εσύ... που το μυαλό σου, πολύχρωμα ταξίδια κάνει κι ονειρεύεται ακόμη...
Εσύ... που τα χέρια σου σαν ανοίγουν, μοιάζουν φτερά, γεμάτα όνειρα... Τα μάτια σου, πάντα κοιτούν ανήσυχα... διψούν για το άγνωστο...
Κι η φωνή σου ψιθυρίζει μυστικά, που δεν ξέρω αν πρέπει να ακούσω... τα χείλη σου, ηδονικός κήπος ονειροπολήσεων...
Εσύ... που η λέξη "Ελευθερία" σου ταιριάζει τόσο... κοίταξέ με... μοιάζω, με κάποιο απ' τα όνειρά σου;
Εσύ παιδί μου δεν είσαι νομοθέτης, διότι είσαι ειδική στο να αναλύεις με τον καλύτερο τρόπο τις γήϊνες μορφές.
Τι όνομα να σου δώσω;..ενδιαφέρον αυτή η πτυχή σου δεν της έδωσα την πρέπουσα σημασία που χρειαζόταν...όνειρα αληθινά..
Τελικά, τι είναι αυτό που μας καθορίζει... Αυτό που κρύβουμε ή αυτό που δείχνουμε;( Ή μήπως και τα δύο;;;) Οι άνθρωποι είναι πολυτάλαντοι, μα δεν το ψάχνουν κι έτσι, δεν το ανακαλύπτουν... Είμαι ένας Πολυπράγμων Ονειροταξιδευτής... Όνειρα συμπαντικά γεμάτα Φως, σου εύχομαι!
Mα οι γήϊνες ανθρώπινες μορφές αντικατοπτρίζουν τον βαθμό δόνησης του νοητού πνεύματος της ανθρώπινης ψυχής των επτά ουρανών που ενδύθηκε αυτό το γήϊνο σώμα. Eίμαστε η μορφή της ιδέας στον βαθμό που μας οδηγεί το ανώτερο νοητό πνεύμα. Βλέπεις έναν άνθρωπο και απλά χαζεύεις από την εξωτερική του ομορφιά μα και χάνεσαι στο άπειρο νοητό βάθος της πανέμορφης ψυχής του.
Κοιτώντας έναν άνθρωπο με εξωτερική ομορφιά, προλαβαίνεις να χαθείς στο άπειρο νοητό βάθος της πανέμορφης ψυχής του πιστεύεις, με την πρώτη ματιά;;; Είναι άμεσα ευδιάκριτα;;;
Mα οι γήϊνες ανθρώπινες μορφές αντικατοπτρίζουν τον βαθμό δόνησης του νοητού πνεύματος της ανθρώπινης ψυχής των επτά ουρανών που ενδύθηκε αυτό το γήϊνο σώμα. Eίμαστε η μορφή της ιδέας στον βαθμό που μας οδηγεί το ανώτερο νοητό πνεύμα. Βλέπεις έναν άνθρωπο και απλά χαζεύεις από την εξωτερική του ομορφιά μα και χάνεσαι στο άπειρο νοητό βάθος της πανέμορφης ψυχής του.
Κοιτώντας έναν άνθρωπο με εξωτερική ομορφιά, προλαβαίνεις να χαθείς στο άπειρο νοητό βάθος της πανέμορφης ψυχής του πιστεύεις, με την πρώτη ματιά;;; Είναι άμεσα ευδιάκριτα;;;
Ναι είναι άμεσα, απλά αυτό το βλέπουν όσοι άνθρωποι έχουν επίσης κάποιο νοητό βάθος, οι υπόλοιποι απλά χαζεύουν την ζωώδη όμορφη αυτή μορφή με τα ζωώδη τους ένστικτα.
Ευλογημένοι εκείνοι που διαθέτουν ομορφιά εξωτερική και εσωτερική ταυτόχρονα. Κι αν συναντούν και εκείνους, που μπορούν να τους δουν "ανόθευτα", από την θνητή τους φύση... τότε είναι διπλά ευλογημένοι.
Ευλογημένοι και όσοι μπόρεσαν να ζήσουν αυτό το νοητό βάθος σώμα και ψυχή ως ένα.
Έτσι. Καληνύχτα...
..όνειρα αληθινά..
morfeas sky
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου