Η ΗΔΟΝΗ ΤΟΥ ΣΚΟΤΟΥΣ
Η ηδονή του Σκότους
Το σώμα χωρίς το πνεύμα δεν μπορεί να ζήσει, μα ούτε και το πνεύμα χωρίς το σώμα μπορεί να ζήσει. Η νοητή ουσία όμως, που έδωσε την νοερή ζωή στο πνεύμα, μπορεί να ζήσει στον δικό της νοητό κόσμο χωρίς το πνεύμα, άρα και χωρίς το σώμα.
Η ψυχή (νοητή ουσία) δίνει την νοερή ζωή στο πνεύμα. (βιωματική εμπειρία του σώματος).
Διότι αυτό το πνεύμα το διαισθητικό σκέφτεται και αισθάνεται με το σώμα, άρα είναι ανίκανο να διανοηθεί τις ιδέες τον νοητό κόσμο της ψυχής.
Η ψυχή είναι βαρυφορτωμένη, όταν κουβαλά μόνη της δύο σώματα, δηλαδή η ψυχή εξαναγκάζεται λόγω της λήθης και της άγνοιας που αποκτά μόλις ενωθεί με το πνεύμα και το σώμα να κινεί το πνεύμα, το σώμα, και το σώμα αυτού που κουβαλά, για να μεταφέρει οτιδήποτε από ύλη.
Η ψυχή είναι βαρυφορτωμένη διότι το εσωτερικό του σώματος (πνεύμα) κινεί το άψυχο, δηλαδή και το σώμα αυτού που το βαστάζει (η ψυχή κουβαλά το πνεύμα) και το σώμα αυτού που βαστάζεται. (ερμητικά κείμενα).
Και το δημιούργημα δεν θα μπορούσε να είναι δημιούργημα, αν δεν ήταν πλήρες απ'την ύπαρξη, καθόσον αυτό που υπάρχει ποτέ δεν θα μπορούσε να είναι κενό. (ερμητικά κείμενα).
Η κίνηση λοιπόν του κόσμου και κάθε ζωντανού υλικού οφείλεται σ'αυτά που βρίσκονται μέσα στο σώμα, (ατμό(ς)φαιρα), διότι το εσωτερικό του σώματος (αέρας) που κινεί το άψυχο, (γη, νερό) δεν είναι και εκείνο σώμα (πνεύμα του αέρα) που κινεί και τα δύο σώματα; (ερμητικά κείμενα)
- Πως το λες αυτό Τρισμέγιστε; Ο αέρας δεν είναι σώμα;
Και το σώμα δεν αποτελείται από το μίγμα των τεσσάρων στοιχείων; Πλήρη είναι όλα, όσα εσύ λες κενά, από αέρα. Πλήρη από αέρα και πνεύμα.
Βλέπεις λοιπόν πως η ψυχή (Νους Αιθέρας) είναι βαρυφορτωμένη, όταν κουβαλά μόνη της δύο σώματα. (ερμητικά κείμενα)
morfeas sky
Ερμητικά κείμενα:
Αυτός λοιπόν ο Νους όταν είναι μέσα στους ανθρώπους, είναι θεός, γι'αυτό και κάποιοι από τους ανθρώπους είναι θεοί, και η ανθρώπινη τους φύση βρίσκεται κοντά στο θείο, (όσοι γνώρισαν τον εαυτό τους - γνώθι σ'αυτόν), γιατί και ο Αγαθοδαίμων τους μεν θεούς χαρακτήρισε αθάνατους ανθρώπους, τους δε ανθρώπους θνητούς θεούς, και όταν ο Νους είναι μέσα στα ζώα, που δεν έχουν λογική, τότε αποκαλείται φύση.
Στην ανθρώπινη φύση ο Νους αντιτίθεται.
Γιατί όλες οι ψυχές από την στιγμή που θα βρεθούν σε σώμα, αμέσως θα διαφθαρούν από την λύπη και την ηδονή.
Κι αφού αντιληφθείς την παγίδα που σου έστησε (ποιος;) μετατρέποντας σε αναίσθητα τα θεωρούμενα ως αισθητήρια όργανα φράζοντας τα με πολύ υλικό και γεμίζοντας τα με σιχαμερή ηδονή, να μην ακούς όσα πρέπει εσύ ν΄ακούς, ούτε να βλέπεις όσα πρέπει εσύ να βλέπεις.
Έτσι λοιπόν, αυτοί που αγνοούν και δεν βάδισαν την οδό της ευσέβειας, τολμούν να χαρακτηρίζουν τον άνθρωπο (της Γης) ως ωραίο και καλό, αλλ'αντίθετα έχει καταληφθεί από κάθε κακό κι έχει πιστέψει πως το κακό είναι αγαθό κι έτσι το χρησιμοποιεί ακόμα περισσότερο αχόρταγα, καθώς φοβάται μήπως το στερηθεί καταβάλλοντας τεράστιο αγώνα, όχι μόνον για να το διατηρήσει, αλλά και για να το επαυξήσει.
morfeas sky
ΔΙΟΤΙ Η ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΕΠΙΛΟΓΗ ΑΠΛΑ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΤΟ ΑΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟ ΗΔΗ ΠΡΟΔΙΑΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΑΣ Η ΛΙΓΟΤΕΡΗ ΚΑΙ Η ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΚΑΚΙΑ
ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΟΡΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΤΙ ΣΑΣ ΟΔΗΓΕΙ, ΔΗΛΑΔΗ ΤΑ ΠΑΘΗ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΑΝΑΓΚΗ, ΔΙΟΤΙ ΜΟΝΟΝ ΕΚΕΙΝΑ ΣΑΣ ΠΟΝΑΝΕ, ΚΑΙ ΣΑΣ ΕΞΑΝΑΓΚΑΖΟΥΝ, ΑΡΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΑΛΟΓΑ ΠΑΘΗ - ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ (ΔΑΙΜΟΝΕΣ) ΚΑΘΟΡΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΑΣ, ΟΠΟΤΕ ΔΙΝΕΤΕ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΗ ΣΤΟΥΣ ΔΑΙΜΟΝΕΣ ΝΑ ΕΠΗΡΕΑΣΟΥΝ ΤΗΝ ΖΩΗ ΣΑΣ ΣΤΟΝ ΒΑΘΜΟ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΘΟΡΙΣΕΙ Η ΔIKAIOΣYNH.
Ερμητικά κείμενα:
Η Δικαιοσύνη λοιπόν, έχει ταχθεί ως τιμωρός των ανθρώπων που αμαρτάνουν στη γη.
Διότι, το γένος των ανθρώπων σφάλει επειδή είναι θνητό και φτιαγμένο από κακή ύλη. Και μάλιστα συμβαίνει να αμαρτάνουν εκείνοι που δεν έχουν τη δυνατότητα να δουν τη θεϊκή δύναμη.
Κυρίως σ'αυτούς επικρατεί η Δικαιοσύνη και υπόκεινται στη μοίρα λόγω της ενέργειας της γέννησης τους, και στη Δικαιοσύνη λόγω των αμαρτιών της ζωής τους.
morfeas sky
Κάθε άλογο στοιχείο κινείται προς κάποιο λογικό και το μεν λογικό είναι από πρόνοια το δε άλογο από ανάγκη και όσα συμβαίνουν στο σώμα είναι από τη μοίρα.
O ρηχός άνθρωπος στην ευημερία αποχαυνώνεται και στην συμφορά καταρρακώνεται (Επίκουρος).
Επειδή δε αυτή η ίδια η ουσία δεν υπόκειται στην ανάγκη, (εξαναγκασμό), αφημένη από τον θεό, προτιμά τη σωματική φύση και η εκλογή της αυτή γίνεται από πρόνοια. (Ερμητικά κείμενα).
morfeas sky
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου