Μετά τα φυσικά
Σ'αυτόν τον κόσμο όλοι υπάρχουν.
Οτι δεν υπάρχει είναι αγέννητο και προϋπάρχων. (ψυχή).Όταν κατανοήσετε αυτά τα λόγια, τότε ελάτε να συζητήσουμε τα Μετά τα φυσικά.
morfeas sky
Την ψυχή μας πολεμούν,την θέλουν μέσα στην Άγνοια και Λήθη του σώματος.
Η αίσθηση του φόβου είναι αυτή που ταράσσει τον ψεύτικο κόσμο που έχουμε πλάσσει στο μυαλό μας. Έτσι μένουμε στάσιμοι σε όλα. Η γνώση όμως Ανανεώνεται συνεχώς. Ετσι μας δίνεται ο Νους Ουρανός ως έπαθλο. (Νοητό βάθος). Διότι χωρίς νοητική προσπάθεια δεν θα αποκτήσουμε τα Νοητά. Όπως με σωματική προσπάθεια αποκτούμε τα υλικά.
Τι είναι η ζωή χωρίς το Νου; τίποτα απολύτως, ένα φυτό που αισθάνεται όπως οι πέτρες. Νους είναι ο κόσμος και ζωή ο αδιαίρετος νοητός λόγος που κινεί αυτόν τον κόσμο.
ΕΡΜΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
Η ψυχή γεννήθηκε από ύλη ασώματη. (φωτιά).
Η Ψυχή λοιπόν είναι ουσία ασώματη, και όντας μέσα στο σώμα δε χάνει την ουσία της, διότι συμβαίνει να είναι αεικίνητη στην ουσία της, κινείται μόνη της κατά τη διαδικασία της νόησης χωρίς να κινείται μέσα σε κάτι ούτε προς κάτι ούτε χάρη σε κάτι. Προέχει στη δύναμη και ότι προέχει δε χρειάζεται αυτά που έπονται.
Η ψυχή λοιπόν, είναι ουσία ουσία αυτοτελής που από την αρχή πήρε ζωή σύμφωνα με το πεπρωμένο και τράβηξε προς τον εαυτό της το πάθος και την επιθυμία όμοια με της ύλης.
Και το μεν πάθος υπάρχει στην ύλη αλλά αν αυτό αποκτήσει εθισμό προς το νόημα της ψυχής τότε γίνεται ανδρεία και δεν παρασύρεται από την δειλία.
Η ψυχή λοιπόν, είναι ασώματη, ούσα αμέτοχη του φυσικού σώματος. Διότι αν έχει σώμα δεν έχει ούτε λόγο ούτε νόηση.
Διότι κάθε σώμα είναι δίχως νόηση. Συμμετέχοντας δε στην ουσία πετυχαίνει η ψυχή να είναι έμβιο ον με πνεύμα. Και το μεν πνεύμα ανήκει στο σώμα, ο δε λόγος στην ουσία, και ο λόγος διακρίνει το ύψιστο αγαθό ενώ το αισθητικό πνεύμα κρίνει τα φαινόμενα.
Διαιρείται δε στις οργανικές αισθήσεις, που κάποιο μέρος τους είναι η πνευματική όραση, και το πνεύμα το ακουστικό, το οσφρητικό, το γνωστικό, και το απτικό. Αυτό το πνεύμα το αισθητικό, γενόμενο ανάλογο της διάνοιας κρίνει ή φαντάζεται μόνο. Διότι ανήκει στο σώμα και δέχεται τα πάντα.
Ο λόγος τώρα, ανήκει στην ουσία και είναι η φρόνηση.
Συνυπάρχει δε με τον λόγο η γνώση των πολύτιμων πραγμάτων,
ενώ με το πνεύμα η εικασία. Διότι, αυτό μεν έχει την ενέργεια του από το σύμπαν που το περιέχει, ενώ η ψυχή από τον εαυτό της.
morfeas sky
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου