Συν Αθηνά και χείρα κινεί
Ο Άνθρωπος είναι ο μόνος στον οποίο δόθηκε ο Νους Αιθέρας ως πέμπτο στοιχείο..συν Αθηνά (Νους) και χείρα (αισθητό σώμα-συναισθήματα) κινεί.
Ο αδιαίρετος Λόγος, είναι η Νοητή κίνηση του Νου, η Νοητή Ζωή, η εικόνα του Λόγου είναι η Λογική, η Δι(α)ίσθηση, όπου Δίας είναι ο αγαθός Νους και αίσθηση είναι το νοερό πνεύμα της φωτιάς-καρδιάς τα όμοια αισθητά...Μόνον τα όμοια αλληλοκατανοούνται...ακούν την καρδιά τους που οδηγείται από τον Αγαθό Νου.
"ο Νοών Νοείτω" Συν Αθηνά (Νόηση) και χείρα κινεί (Θέληση της ψυχής καρδιάς)
"Ο θεός (η εικόνα του Θεού ο Όγδοος Ουρανός) είναι ένας κύκλος, που το κέντρο του είναι παντού, και η περιφέρεια του πουθενά" (περικλείει τους Επτά Ουρανούς και οι επτά Ουρανοί περικλείουν τις επτά φύσεις).
Η εικόνα του Θεού....ο Κύκλος, το Κεφάλι, το δικό του σώμα είναι ο Αγαθός Νους που εμπεριέχει μέσα του το αδρανή δοχείο της Ύλης, ο Νους είναι ο αγαθός νοητός κόσμος, και η δική του Νοητή Ζωή είναι ο αδιαίρετος Αγιος Λόγος που κινεί τον Νοητό κόσμο που εμπεριέχει μέσα του ο Αγαθός Νους, (ο Ογδοος Ουρανός, ο Νους που Ορά).
Η εικόνα του Θεού....ο Κύκλος, το Κεφάλι, το δικό του σώμα είναι ο Αγαθός Νους που εμπεριέχει μέσα του το αδρανή δοχείο της Ύλης, ο Νους είναι ο αγαθός νοητός κόσμος, και η δική του Νοητή Ζωή είναι ο αδιαίρετος Αγιος Λόγος που κινεί τον Νοητό κόσμο που εμπεριέχει μέσα του ο Αγαθός Νους, (ο Ογδοος Ουρανός, ο Νους που Ορά).
Εικόνα του Άγιου Λόγου είναι ο δεύτερος Νους δημιουργός, ο αισθητός θεός, το πνεύμα του πυρός, η παγκόσμια ψυχή του σύμπαντος, (πανταχού παρών και τα πάντα πληρών), μαζί με τα επτά δικά του δημιουργήματα, που συνδέεται μαζί τους, τους Επτά Νους Ουρανούς-κύκλους, που περικλείουν τις Επτά φύσεις, μία αμετάβλητη φύση των Απλανών, (σύμπαν), το πνεύμα του πυρός, μία μεταβαλλόμενη φύση της σελήνης, το ψυχρό-θερμό και η Αρμονία αυτών των αντιθέσεων ψυχρό-θερμό μέσω του πνεύματος της Γαίας στον δικό μας αστρικό γήινο κόσμο, και πέντε μεταβαλλόμενες σύνθετες φύσεις των πλανητών, που γεννούν τα σύνθετα έμβια σώματα, τα γένη και τα είδη, από φωτιά-αέρα-γη-νερό, όπου η γη και το νερό είναι τα άλογα στοιχεία τα οποία δεν μπορούν να δεχτούν τον λόγο, γι'αυτό θεωρούνται άλογα.
Και τα μεν έμβια γένη και είδη δεν έχουν ελεύθερη επιλογή, και οδηγούνται από το πνεύμα της Αρμονίας της γήινης φύσης, ενώ στον Άνθρωπο δόθηκε ο Νους Αιθέρας ως Πέμπτο στοιχείο, γι'αυτό είναι θεός όταν τον οδηγεί ο Νους Αιθέρας, ενώ όταν τον οδηγεί το πνεύμα της γήινης φύσης ενεργεί με αγάπη και αρμονία επιφέροντας την τάξη στην αταξία της άλογης φύσης, ενώ αν δεν τον οδηγεί ο Αγαθός Νους, μα ούτε και το πνεύμα της Αρμονίας, τότε θα τον οδηγεί η άλογη φύση και γίνεται χειρότερος από τα ήμερα ζώα και από τα άγρια θηρία.
Και τα μεν ήμερα ζώα γίνονται τροφή για τα άγρια θηρία, τα μεν άγρια θηρία τρέφονται από τα ήμερα ζώα, αλλά με αρμονία όση τροφή χρειάζονται, ενώ ο άνθρωπος αν οδηγείται από την άλογη φύση τότε γίνεται αχόρταγος και διαταράσσει την Τάξη στο σύνολο της φύσης, και επιφέρει την Αταξία.
Γι'αυτό και ο Θεός θέσπισε τον Νόμο της Δικαιοσύνης στους ανθρώπους, την ΕΙΜΑΡΜΕΝΗ. (ότι δώσεις αυτό θα πάρεις).
Συν Αθηνά και χείρα κινεί
ΑπάντησηΔιαγραφή"ο Νοών Νοείτω" Συν Αθηνά (Νόηση) και χείρα κινεί (της ψυχής)
Το σώμα της αθάνατης ψυχής είναι το πνεύμα.
Για το θράσος ως μοτίβο της πτώσης της ψυχής βλέπε το απόσπασμα του Στοβαίου "Αντιθέτως, όταν ο θυμός καθοδηγείται από τη λογική, τότε μετατρέπεται σε θάρρος" απόσπασμα Στοβαίου
Το ρήμα που χρησιμοποιείται στο πρωτότυπο γι’ αυτήν την κυριαρχία της λογικής έναντι του παραλόγου είναι το ἀνακύπτω, "σηκώνω κεφάλι".
Πολύ χαρακτηριστικά στην ερμητική πραγματεία Ποιμάνδρης η πτώση του πρωταρχικού Ανθρώπου οφείλεται στο γεγονός πώς "έσκυψε" (παρακύπτω) για να κοιτάξει μέσα από τις κοσμικές σφαίρες τα παρ-άλογα ζώα.
"έσκυψε" (παρακύπτω)
Σύμφωνα με το ερμητικό κείμενο και τον Ασκληπιό, μέσω της ηδονής ( σάρκα έρωτας απολαύσεις) η ψυχή κάνει τον άνθρωπο να προσκολλάται σε εκείνο το κομμάτι του που είναι θνητό, ενώ το σώμα στερημένο από τη λογική τραβά την ψυχή προς τον εαυτό του, προς τα κάτω.
morfeas sky
"ο Νοών Νοείτω"
ΔιαγραφήΣυν Αθηνά (Νόηση) και χείρα κινεί (της ψυχής)
Το σώμα της ψυχής είναι το πνεύμα
Νους και ψυχή Νους και πνεύμα