Η ΨΥΧΗ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΩΜΑ
Β' ΜΕΡΟΣ
ΕΡΜΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ - ΕΡΜΗΣ ΤΡΙΣΜΕΓΙΣΤΟΣ
Κινείται ό,τι κινείται με την ενέργεια της κίνησης που κινεί το σύμπαν και η φύση του σύμπαντος δίνει κίνηση σε όλα.
Μία μεν κατά τη δύναμη της και άλλη κατά την ενέργεια της.
Και η μία μεν διαπερνά το σύμπαν και το συγκρατεί από μέσα, ενώ η άλλη απλώνεται και το συγκρατεί απ'έξω.
Μαζί και οι δυο βρίσκονται σε όλα.
Η φύση όλων, δημιουργώντας όσα γεννιούνται, παρέχει δημιουργία σε όσα δημιουργούνται σπέρνοντας τα σπέρματα της και έχοντας ύλη που κινείται.
Καθώς κινείται θερμαίνεται και η ύλη γίνεται φωτιά και νερό,
το ένα σθεναρό και ισχυρό και το άλλο παθητικό.
Η φωτιά εναντιούμενη στο νερό το ξέρανε κι έγινε γη πάνω στο νερό. Καθώς δε ξεραινόταν γινόταν ατμός από τα τρία: το νερό, τη γη και τη φωτιά και έγινε αέρας.
Η φωτιά εναντιούμενη στο νερό το ξέρανε κι έγινε γη πάνω στο νερό. Καθώς δε ξεραινόταν γινόταν ατμός από τα τρία: το νερό, τη γη και τη φωτιά και έγινε αέρας.
Αυτά, ενώθηκαν σύμφωνα με τη λογική της Αρμονίας, το θερμό με το ψυχρό και το ξηρό με το υγρό και από τη συνύπαρξη αυτών έγινε πνεύμα και σπέρμα ανάλογο με το πνεύμα που παρέχει το σύμπαν.
(σημ: το πνεύμα είναι ανάλογο με την σύνθεση των Τεσσάρων στοιχείων μέσα σε κάθε φύση των πλανητών, οι έξι φύσεις των πλανητών που περικλείονται από έξι ουρανούς, και έβδομος ουρανός περικλείει την φύση των Απλανών τα θεϊκά γένη)
Αυτό το πνεύμα, (γήϊνο πνεύμα φωτιά-αέρας), πέφτοντας στη μήτρα δεν ηρεμεί στο σπέρμα (γη-νερό) και, μη ηρεμώντας, μεταβάλλει το σπέρμα και μεταβαλλόμενο, αυτό αποκτά αύξηση και μέγεθος.
Με το μέγεθος που αποκτά παίρνει και εικόνα σχήματος και σχηματίζεται. Με το σχήμα μεταφέρεται το είδος μέσω του οποίου παίρνει την εικόνα.
Επειδή λοιπόν το πνεύμα, μέσα στη μήτρα, δεν είχε τη ζωτική του κίνηση αλλά τη βλαστική, αυτήν η Αρμονία τη συνταίριαξε να είναι η υποδοχή της διανοητικής ζωής (η οποία είναι αμερής-αδιαίρετη και αμετάβλητη και δεν παύει ποτέ να είναι αμετάβλητη).
Και ότι είναι μέσα στη μήτρα με τους αριθμούς το κυοφορεί, το γεννά και έξω το βγάζει στον αέρα.
(σημ: στο δικό μας σύμπαν ο θεός αεί γεωμετρεί matrix).
Και η ψυχή (διανοητική ζωή) που είναι πολύ κοντά, το οικιοποιείται, όχι λόγω συγγενικής ιδιότητας μαζί του, αλλά λόγω της μοίρας, διότι δεν επιθυμεί ιδιαίτερα να είναι μαζί με το σώμα.
Έτσι, από τη μοίρα δίνεται σ'αυτό που γεννιέται (στο πνεύμα και στο ανθρώπινο γήινο σώμα) η διανοητική κίνηση και η νοερή ουσία της αληθινής ζωής. (λογική και καρδιά). Διότι εισέρχεται στο πνεύμα η διανοητική ουσία και του δίνει την ζωτική κίνηση.
(σημ: η ψυχή είναι η διανοητική ουσία, και οικιοποιείται το πνεύμα δηλαδή τις μορφές του πνεύματος αισθήσεις συναισθήματα πάθη επιθυμίες αλλά οικιοποιείται και το σώμα που σωματοποιεί τις μορφές του πνεύματος),
σημ: Το σπέρμα (σύνθετο σώμα) όμως, εκτός που μεταβάλλεται συνεχώς (λόγω της σύνθεσης των τεσσάρων ανόμοιων στοιχείων που αποτελείται) είναι και γεμάτο από φθορά, και για τον λόγο αυτόν υπάρχει στα σώματα ο θάνατος και όχι μόνον η ζωή, διότι είναι θνητά σώματα λόγω της σύνθεσης τους που πάντα θα γεννιούνται θα αυξάνουν το σώμα μέχρι να ολοκληρωθεί, και στην συνέχεια θα μειώνεται μέχρι να αλλοιωθεί λόγω της φθορά του, (φθείρονται και πεθαίνουν)....και αυτό είναι το κατωφερή υλικό μας σύμπαν όπου ζούμε σήμερα.
TI EINAI TO ΣΚΟΤΟΣ
Είναι ο υλικός γήϊνος κόσμος με τα σάρκινα σώματα μαζί με τις μεταβαλλόμενες άλογες αισθήσεις συναισθήματα πάθη επιθυμίες του σώματος, που οδηγούνται από τις ανάγκες, και οι ανάγκες είναι η αιτία του κακού, που ονομάζονται αλλιώς και σκότος.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΑΡΚΙΝΟ ΣΩΜΑ;
Το σώμα μας είναι το απολύτως τίποτα!
Σκέψου αυτό: το σώμα είναι γη και νερό, το πνεύμα (πνοή) είναι ο αέρας και συγκροτεί το σώμα, και η φωτιά είναι η ψυχή η διανοητική ουσία που συγκροτεί το πνεύμα και το σώμα και το οδηγεί με την λογική που του δίνει.
Σκέψου και αυτό: το πύρινο θεϊκό σώμα είναι μόνον η φωτιά και ούτε αέρας ούτε γη ούτε νερό.
ΝΟΥΣ ΚΑΙ ΦΩΤΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΤΗΣ ΚΑΘΑΡΙΕΣ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΚΑΘΑΡΙΑ ΛΟΓΙΚΗ
Τι κάνει ο διάλογος; αναπτύσσει τον Λόγο ή τον λόγο του όχλου!
ΕΡΜΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
Στοβαίος: 1, 41, 4
Η Ψυχή λοιπόν είναι ουσία ασώματη, (διανοητική ουσία), και όντας μέσα στο σώμα δε χάνει την ουσία της, Διότι συμβαίνει να είναι αεικίνητη στην ουσία της, κινείται μόνη της κατά τη διαδικασία της νόησης χωρίς να κινείται μέσα σε κάτι ούτε προς κάτι ούτε χάρη σε κάτι.
Στοβαίος: 1, 41, 4
Η Ψυχή λοιπόν είναι ουσία ασώματη, (διανοητική ουσία), και όντας μέσα στο σώμα δε χάνει την ουσία της, Διότι συμβαίνει να είναι αεικίνητη στην ουσία της, κινείται μόνη της κατά τη διαδικασία της νόησης χωρίς να κινείται μέσα σε κάτι ούτε προς κάτι ούτε χάρη σε κάτι.
Προέχει στη δύναμη και ότι προέχει δε χρειάζεται αυτά που έπονται.
σημ: αυτά που έπονται (που έρχονται), δηλαδή το πνεύμα και το σώμα, η διανοητική ουσία (ψυχή, ζωτική ουσία Λόγος) τα εξουσιάζει, και μπορεί να ζήσει χωρίς αυτά αφού η ίδια η ψυχή είναι ο φορέας της ζωής (Λόγος) και δίνει ζωή και κίνηση και στα άλλα. (η ψυχή δίνει κίνηση στις μορφές του πνεύματος οι οποίες με την σειρά τους δίνουν κίνηση στο σάρκινο σώμα με τον εγκέφαλο λογική που τους δίνουν, μαζί δίνουν και τις αισθήσεις συναισθήματα του σώματος το οποίο σώμα είναι γεμάτο από ανάγκες, και αυτές οι ανάγκες είναι που κινούν την λογική του, γεννώντας τα πάθη και τις επιθυμίες.
Είναι ο υλικός γήϊνος κόσμος με τα σάρκινα σώματα μαζί με τις μεταβαλλόμενες άλογες αισθήσεις συναισθήματα πάθη επιθυμίες του σώματος, που οδηγούνται από τις ανάγκες, και οι ανάγκες είναι η αιτία του κακού, που ονομάζονται αλλιώς και σκότος.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΣΑΡΚΙΝΟ ΣΩΜΑ;
Το σώμα μας είναι το απολύτως τίποτα!
Σκέψου αυτό: το σώμα είναι γη και νερό, το πνεύμα (πνοή) είναι ο αέρας και συγκροτεί το σώμα, και η φωτιά είναι η ψυχή η διανοητική ουσία που συγκροτεί το πνεύμα και το σώμα και το οδηγεί με την λογική που του δίνει.
Σκέψου και αυτό: το πύρινο θεϊκό σώμα είναι μόνον η φωτιά και ούτε αέρας ούτε γη ούτε νερό.
ΝΟΥΣ ΚΑΙ ΦΩΤΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΤΗΣ ΚΑΘΑΡΙΕΣ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΚΑΘΑΡΙΑ ΛΟΓΙΚΗ
- Για κάντο μου μετάφραση αυτό παρακαλώ! Δεν γνωρίζω τι είναι ο λόγος του όχλου...?
Ερμής Τρισμέγιστος
Ο στοχαστικός λόγος είναι ταυτόχρονα μια κατάκτηση του ανθρώπου, αλλά και ένα δώρο του Θεού.
Διακρίνεται από τον λόγο του όχλου, ο οποίος γεννάται από κάποιον άλλο λόγο και όχι από τη νόηση, την οποία ο όχλος δεν διαθέτει.
Αυτού του είδους ο λόγος, στερημένος από νόηση, δεν μπορεί να φέρει τη σωτηρία, διότι δεν αποτελεί οδό προς την αιωνιότητα και γεννά με τη σειρά του, ως ανθρώπινη επινόηση, έναν φαύλο κύκλο ανάμεσα στα σώματα αυτού του κόσμου και επομένως φέρνει την καταστροφή.
Ο στοχαστικός λόγος είναι ταυτόχρονα μια κατάκτηση του ανθρώπου, αλλά και ένα δώρο του Θεού.
Διακρίνεται από τον λόγο του όχλου, ο οποίος γεννάται από κάποιον άλλο λόγο και όχι από τη νόηση, την οποία ο όχλος δεν διαθέτει.
Αυτού του είδους ο λόγος, στερημένος από νόηση, δεν μπορεί να φέρει τη σωτηρία, διότι δεν αποτελεί οδό προς την αιωνιότητα και γεννά με τη σειρά του, ως ανθρώπινη επινόηση, έναν φαύλο κύκλο ανάμεσα στα σώματα αυτού του κόσμου και επομένως φέρνει την καταστροφή.
morfeas sky