ΟΤΙ Η ΨΥΧΗ ΕΧΕΙ ΔΥΟ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΝ ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΝΟΗΣΗ - ΕΡΜΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ




ΣΤ' ΜΕΡΟΣ

ΕΡΜΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ - ΕΡΜΗΣ ΤΡΙΣΜΕΓΙΣΤΟΣ

Στοβαίος 1, 49, 3

Λοιπόν, η ψυχή είναι ασώματη ουσία γιατί αν είχε σώμα δε θα μπορούσε να σώζει τον εαυτό της.
σημ: η ψυχή είναι αμετάβλητη νοητική ουσία της Αρμονίας.
Κάθε έμβιο σώμα με σάρκα γεννιέται για να πεθάνει.



Διότι, κάθε σώμα χρειάζεται την ουσία, και επίσης χρειάζεται και ζωή που να βρίσκεται σε τάξη. 
σημ: κάθε σώμα χρειάζεται την νοητική ουσία, η οποία δίνει στο σώμα την ζωή, και πάνω στην ζωή (ψυχή) θα δομηθεί το σώμα ώστε να βρίσκεται σε τάξη .


Διότι, κάθε πράγμα που έχει γέννεση πρέπει να το ακολουθεί η μεταβολή.
Διότι ότι γεννιέται, γεννιέται σε μέγεθος και έχει αυξητική πορεία αλλά, κάθε τι αυξανόμενο ακολουθείται από μείωση και τη μείωση την ακολουθεί φθορά.
σημ: κάθε τι που γεννιέται στον δικό μας κόσμο δηλαδή όλα τα έμβια σάρκινα σώματα, πάντα θα τα ακολουθεί η μεταβολή του σώματος τους. 
Διότι ότι γεννιέται, αυξάνει το σώμα του συνεχώς μέχρι την ολοκλήρωση του, αλλά και αμέσως μετά ακολουθείται η μείωση του, δηλαδή η γήρανση και φθορά του σώματος.


Μετέχοντας δε σε ένα είδος ζωής ζει και συμμετέχει στην ύπαρξη εξαιτίας της ψυχής.
Η αιτία λοιπόν της ύπαρξης του σώματος (δηλαδή η ψυχή) είναι η ίδια ανώτερη.
σημ: μετέχοντας το σώμα σε ένα είδος ζωής, συμμετέχει στην ύπαρξη εξαιτίας της ψυχής.

σημ: η αιτία της ύπαρξης του σώματος είναι η ψυχή, και γι'αυτό η ψυχή είναι ανώτερη.




Τώρα βέβαια το να υπάρχει, εννοώ το να γεννιέται μέσα στο λόγο, και να μετέχει σε ζωή με νόηση, διότι η ψυχή δίνει ζωή με νόηση.
Ονομάζεται έμβιο ον εξαιτίας της ζωής, λογικό εξαιτίας της νόησης και θνητό λόγω του σώματος.

σημ: το να υπάρχει το σώμα, δηλαδή το να γεννιέται ενωμένο με τον λόγο της ψυχής, πετυχαίνει να μετέχει στη ζωή με νόηση, διότι η ψυχή δίνει κίνηση με νόηση στο σώμα.

σημ: Ονομάζεται έμβιο ον εξαιτίας της κίνησης, και η κίνηση ενός σώματος είναι η ζωή, και λογικό ον ονομάζεται εξαιτίας της νόησης που αποκτά, και θνητό έμβιο ον εξαιτίας του σώματος.

σημ: η  ψυχή έχει δύο ιδιότητες: την ζωή με νόηση.
φέρει την νοητική ουσία Ομοούσια με τον πνευματικό Λόγο, αλλά και όλες τις τέλειες ενέργειες των δυνάμεων της Αρμονίας του σύμπαντος που είναι όμοιες προς την νοητική ουσία, οι οποίες έλκονται από μεγάλο έρωτα προς την νοητική ουσία, οι οποίες της δίνουν κίνηση και οδηγούνται από αυτή.


Άρα η ψυχή είναι ασώματη, με αμετάβλητη δύναμη.
Διότι, πως είναι δυνατό να μιλούμε για έμβιο ον με νόηση χωρίς την ύπαρξη της ουσίας που του δίνει τη ζωή; (η κίνηση).

Αλλά, ούτε λογικό μπορεί να πει κανείς ότι είναι, χωρίς την ύπαρξη της διανοητικής ουσίας, που δίνει ζωή με νόηση.

Σε όλα δε, φτάνει η νόηση εξαιτίας της σύστασης του σώματος με βάση την αρμονία.
Γιατί, εάν υπερέχει στη σύσταση το θερμό, γίνεται ελαφρύς και ένθερμος, και εάν το ψυχρό, βαρύς και νωχελικός.

Διότι η φύση προσαρμόζει τη σύσταση του σώματος προς την αρμονία. 
Τα δε είδη της αρμονίας είναι τρία: 
το κατά θερμό,
το κατά ψυχρό,
και κατά το μέσο.

Και προσαρμόζει ανάλογα με τον αστέρα που επικρατεί στον συνδιασμό των αστέρων.
σημ: μας μιλά για τα ζώδια, τον ζωδιακό κύκλο, όπου η ημέρα και η ώρα που θα γεννηθεί ένα έμβιο σώμα, καθορίζεται ανάλογα και ο χαρακτήρας του.

Όταν η ψυχή παραλάβει το σώμα όπως ορίζεται από το πεπρωμένο, του δίνει ζωή σύμφωνα με το έργο της φύσης.
Η φύση λοιπόν εξομοιώνει την αρμονία του σώματος με την ένωση των αστέρων, και ενώνει τα πολύμεικτα με την αρμονία των αστέρων ώστε να έχουν μεταξύ τους συμπάθεια.
Διότι, σκοπός της αρμονίας των αστέρων είναι να δημιουργήσουν συμπάθεια σύμφωνα με το πεπρωμένο τους.


σημ: Η ψυχή,  όταν παραλάβει το σώμα, δηλαδή όταν ενωθεί με τις διπολικές διττές μορφές του πνεύματος, και τις διττές καθολικές ενέργειες του σώματος, γεννιούνται τα αισθητά σώματα από πυρ και πνεύμα. 


Η φύση είναι ο πνευματικός λόγος όλων των αισθητών σωμάτων της, διότι όλα τα αισθητά σώματα αυτού του κόσμου είναι δικά της, ακόμη και το αισθητό σώμα των ανθρώπων.

Τα είδη των ψυχών που θα ενδυθούν όλες οι ψυχές αυτής της υλικής φύσης, ενός από τις ΕΠΤΑ , (παγκόσμια ψυχή του ενός σύμπαντος εκ των ΕΠΤΑ) είναι τα είδη του γένους σε αυτό το κατωφερή σύμπαν.

Στο δικό μας κατωφερή σύμπαν-κύκλο λοιπόν, ζουν την ζωή όλα τα είδη των άλογων ψυχών που οδηγούνται από τη φύση, και ενδύονται το είδος του σώματος, από κάθε γένος τους των ανώτερων κύκλων.

Και αυτό συμβαίνει σε όλα τα όντα που δεν φέρουν τον Λόγο στην ψυχή τους, άρα δεν έχουν ελεύθερη επιλογή και οδηγούνται από την φύση που φέρει την Αρμονία.

Ο Άνθρωπος όμως είναι ο μόνος που φέρει στην ψυχή του τον Λόγο, γ'αυτό έχει ελεύθερη επιλογή, διότι δεν ελέγχεται από την φύση όπως όλα τα υπόλοιπα ζώα.

Αν όμως γίνουμε ένα με το σώμα μας, και ένα με τα άκρα της φύσης του που είναι η διπολικότητα και η αντίθεση, τότε φέρουμε την κακία επάνω μας και μας οδηγεί η κακία.

Η φύση αυτό κάνει σε όλα τα υπόλοιπα ζώα εκτός τον άνθρωπο, τα οδηγεί η ίδια,  και γι'αυτό όλα τα είδη των ζώων των πτηνών κτλ (εκτός τον άνθρωπο) δρουν το ίδιο χωρίς ελεύθερη επιλογή οδηγούμενα από τη φύση.

Τα αισθητά μας σάρκινα σώματα δηλαδή αυτό που είμαστε εδώ στη Γη, με σώμα και αισθήσεις, συναισθήματα, πάθη, επιθυμίες του σώματος είναι τα πολύμεικτα που ενώνονται με την ψυχή μας.

Η ψυχή μας είναι η αρμονία της φύσης.

Ο πυρήνας της ψυχής μας είναι ο Λόγος δηλαδή ο Αληθινός Άνθρωπος που είναι Ουσιωδώς όμοιος με τον Φωτεινό Λόγο του Αρχέτυπου κόσμου.

Η Αρμονία των αστέρων (είναι οι ψυχές) είναι η ίδια φύση το πνεύμα της φύσης, δηλαδή η παγκόσμια ψυχή αυτού του σύμπαντος,  η οποία οδηγεί με τον πνευματικό Λόγο τις ψυχές μαζί και όλα τα δικά της στοιχεία από πυρ και πνεύμα.(αισθητά σώματα που θα ενδυθούν οι ψυχές).

Σε εμάς η ανθρώπινη ψυχή μας, φέρει στον πυρήνα της τον Λόγο.
Γι'αυτό και έχουμε ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΠΙΛΟΓΗ.
Η μεν φύση μας επιφέρει την αρμονία στην εδώ υλική μας ζωή, 
ο μεν πυρήνας της ψυχής επιφέρει την κατανόηση της αληθινής μας φύσης και του κτιστού κόσμου στον οποίο βρισκόμαστε.

Η ψυχή μας λοιπόν, είναι  η νοητή ουσία που κινείται από τις δυνάμεις της Αρμονίας της φύσης αυτού του σύμπαντος, , και όταν ενώνεται με το πνεύμα-μορφές και το σώμα γίνεται ο αισθητός άνθρωπος της Γης.

Όλα τα συναισθήματα μας, όλες οι αγωνίες της ζωής, έχουν να κάνουν με το πνεύμα του σώματος μας, και η αγνή αγάπη όταν οδηγούμαστε από την ψυχή-φύση-πνευματικό λόγο της φύσης-αρμονία αυτού του κόσμου με τα δικά της στοιχεία.

Η φύση, είναι το πνεύμα της φύσης, και το πνεύμα της φύσης είναι ο Ουσιάρχης, ο Διοικητής του σύμπαντος. 
Ένας από τους Επτά Διοικητές, ένας για κάθε σύμπαν, των επτά κύκλων του κτιστού κόσμου.
Στο δικό μας σύμπαν Διοικητής είναι ο Δίας.

Σχόλια