ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ - ΠΟΙΜΑΝΔΡΗΣ - "Γνώθι σ' αυτόν" Ερμητικά κείμενα:
ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ
Ερμητικά κείμενα:
Οσα λοιπόν δημιουργούνται από τη φθορά είναι και ψευδή, αφού άλλοτε είναι έτσι και άλλοτε αλλιώς. Εφόσον βέβαια, ορθώς θεωρούμε τον άνθρωπο ομοίωμα του ιδεατού ανθρώπου, (υπάρχουν και οι κτιστές ανθρώπινες ψυχές), είναι δρόμος σεβαστός και ομαλός, αλλά δύσκολος για να τον περπατήσει η ψυχή όταν βρίσκεται μέσα στο σώμα.
Η ψυχή είναι αεικίνητη επειδή πάντα η ίδια κινείται (άϋπνος Νους που κινείται) και δίνει κίνηση και στα άλλα.
(σε άλλα κατώτερα σώματα των πλανητών, όπου ο Νους κοιμάται, διότι αυτά τα σώματα αποκτούν την δική τους διανοητική κίνηση (εγκέφαλο-μνήμη του νερού, και την δική τους νοερή μεταβαλλόμενη ζωή, το σύνθετο αισθητό θνητό μεταβαλλόμενο ανθρώπινο σώμα).
Οι μορφές των ψυχών είναι η θεική, η ανθρώπινη (πλανητών), και η άλογη. (άλογα ζώα).
Όταν απαλλαγεί (πρόσεξε την λέξη "απαλλαγεί") από τα θνητά έμβια όντα, αποχωρισμένη από τα άλογα μέρη της, βγαίνοντας στο θεικό της σώμα, ως αεικίνητη κινείται μέσα σε αυτό και περιφέρεται στο σύμπαν μέσα στον δικό της νοητό κόσμο.
Τα άλογα, η επιθυμία και το πάθος, (μεταβαλλόμενες αισθήσεις του σύνθετου σώματος) αυτά μεν είναι αθάνατα, αλλά αθάνατες ενέργειες (φωτιά-αέρας-γη-νερό) θνητών σωμάτων, (σύνθετα σώματα). Γι'αυτό και βρίσκονται μακριά πολύ από το θεικό μέρος της ψυχής. (τα σύνθετα αισθητά σώματα αποτελούνται από ανόμοια στοιχεία άρα δημιουργούν την αντίθεση..λύπη χαρά κτλ).
Το θεϊκό μέρος της ψυχής το οποίο βρίσκεται μέσα στο θεϊκό της σώμα, ενώ, όταν αυτό το θεϊκό μέρος μπει μέσα στο θνητό σώμα τότε έρχονται και εκείνα και με την παρουσία τους γίνεται η ψυχή ανθρώπινη.
Να σκέφτεσαι ως Νοητός θεός! όχι ως θνητός άνθρωπος με σώμα, που τον οδηγούν οι ανάγκες, τα άλογα πάθη, οι άλογες επιθυμίες του σώματος, που γεννούν την κακία μέσα σου, και για να αποκτήσεις όσα ποθείς από ανάγκη υποφέρεις συνεχώς.
Ερμητικά κείμενα:
Οσα λοιπόν δημιουργούνται από τη φθορά είναι και ψευδή, αφού άλλοτε είναι έτσι και άλλοτε αλλιώς. Εφόσον βέβαια, ορθώς θεωρούμε τον άνθρωπο ομοίωμα του ιδεατού ανθρώπου, (υπάρχουν και οι κτιστές ανθρώπινες ψυχές), είναι δρόμος σεβαστός και ομαλός, αλλά δύσκολος για να τον περπατήσει η ψυχή όταν βρίσκεται μέσα στο σώμα.
Η ψυχή είναι αεικίνητη επειδή πάντα η ίδια κινείται (άϋπνος Νους που κινείται) και δίνει κίνηση και στα άλλα.
(σε άλλα κατώτερα σώματα των πλανητών, όπου ο Νους κοιμάται, διότι αυτά τα σώματα αποκτούν την δική τους διανοητική κίνηση (εγκέφαλο-μνήμη του νερού, και την δική τους νοερή μεταβαλλόμενη ζωή, το σύνθετο αισθητό θνητό μεταβαλλόμενο ανθρώπινο σώμα).
Οι μορφές των ψυχών είναι η θεική, η ανθρώπινη (πλανητών), και η άλογη. (άλογα ζώα).
Όταν απαλλαγεί (πρόσεξε την λέξη "απαλλαγεί") από τα θνητά έμβια όντα, αποχωρισμένη από τα άλογα μέρη της, βγαίνοντας στο θεικό της σώμα, ως αεικίνητη κινείται μέσα σε αυτό και περιφέρεται στο σύμπαν μέσα στον δικό της νοητό κόσμο.
Τα άλογα, η επιθυμία και το πάθος, (μεταβαλλόμενες αισθήσεις του σύνθετου σώματος) αυτά μεν είναι αθάνατα, αλλά αθάνατες ενέργειες (φωτιά-αέρας-γη-νερό) θνητών σωμάτων, (σύνθετα σώματα). Γι'αυτό και βρίσκονται μακριά πολύ από το θεικό μέρος της ψυχής. (τα σύνθετα αισθητά σώματα αποτελούνται από ανόμοια στοιχεία άρα δημιουργούν την αντίθεση..λύπη χαρά κτλ).
Το θεϊκό μέρος της ψυχής το οποίο βρίσκεται μέσα στο θεϊκό της σώμα, ενώ, όταν αυτό το θεϊκό μέρος μπει μέσα στο θνητό σώμα τότε έρχονται και εκείνα και με την παρουσία τους γίνεται η ψυχή ανθρώπινη.
Να σκέφτεσαι ως Νοητός θεός! όχι ως θνητός άνθρωπος με σώμα, που τον οδηγούν οι ανάγκες, τα άλογα πάθη, οι άλογες επιθυμίες του σώματος, που γεννούν την κακία μέσα σου, και για να αποκτήσεις όσα ποθείς από ανάγκη υποφέρεις συνεχώς.
Κατανόησε αυτά τα λόγια ..οι θεοί μόνον με τους θεούς μιλούν (τα αμετάβλητα Νοητά). Μόνον τα όμοια αισθητά αλληλοκατανοούνται. (η αμετάβλητη αίσθηση της καρδιάς - ψυχής) Νους και καρδιά, Νους και ψυχή, ο Νοητός Θεάνθρωπος μέσα σου, το αρρενόθηλυς πνεύμα του πυρός, το οποίο είναι υπεράνω όλων.
Πως όμως αποκτούμε το Νου; Μόνον με αγαθή καρδιά, η οποία θα μας δώσει την αμετάβλητη Θέληση, την Ανδρεία της αμετάβλητης την καρδιάς, τον αμετάβλητο θείο έρωτα να μάθουμε τον εαυτό μας, τον Αμετάβλητο Αγαθό Νου (Νοητά), το Αμετάβλητο Αγαθό, και στον διττό κόσμο μέσω της Αμετάβλητης Δικαιοσύνης του Αγαθού, να κατανοήσουμε το Δίκαιο, το πως επιφέρεται η Αρμονία στον διττό κόσμο, και στο μεταβαλλόμενο σώμα μας, από το οποίο γεννάται η Αντίθεσις..
Πως όμως αποκτούμε το Νου; Μόνον με αγαθή καρδιά, η οποία θα μας δώσει την αμετάβλητη Θέληση, την Ανδρεία της αμετάβλητης την καρδιάς, τον αμετάβλητο θείο έρωτα να μάθουμε τον εαυτό μας, τον Αμετάβλητο Αγαθό Νου (Νοητά), το Αμετάβλητο Αγαθό, και στον διττό κόσμο μέσω της Αμετάβλητης Δικαιοσύνης του Αγαθού, να κατανοήσουμε το Δίκαιο, το πως επιφέρεται η Αρμονία στον διττό κόσμο, και στο μεταβαλλόμενο σώμα μας, από το οποίο γεννάται η Αντίθεσις..
ΘΕΣΙΣ (ΝΟΥΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ) και Αντίθεσις είναι το δίπολο των αντιθέτων που ανήκουν στο σύνθετο σώμα σου που γεννά αυτή την αντίθεση μέσα σου, τις δύο αντίθετες όψεις του ίδιου νομίσματος.
Κάνε Υπομονή, δείξε Επιμονή, με Δικαιοσύνη και Ανδρεία για τον Νοητό Εαυτό σου, με Αγαθή Θέληση για την Αλήθεια, τον θείο έρωτα σου για την γνώση του Θεού, Και ο Νους θα έρθει ως έπαθλο για σένα.
morfeas sky
Στον Ποιμάνδρη διαβάζουμε τα εξής..
Κι ο ανθρωπος, καθως εξουσιαζε τον κοσμο των θνητων και των μη λογικων άλογων δίχως τον Λογο έμβιων οντων, εσκυψε μεσω της Αρμονιας, αφου της διερρηξε το περικαλλυμα και εδειξε στην κατωτερη φυση την ομορφη οψη του θεου.
Η δε Φυση ολοκληρη πηρε στην αγκαλια της τον αγαπημενο της κι ενωθηκαν αφου ηταν ερωτευμενοι. Και γι αυτο το λογο ο ανθρωπος εν αντιθεσει με ολα τα ζωα της γης - εχει διπλη φυση, δηλαδη ειναι θνητος οσον αφορα το σωμα, και αθανατος δε οσον αφορα την ουσια του. Διοτι, αν και αθανατος κι εξουσιαζει τα παντα, εντουτοις υποφερει απ όλα τα θνητα, καθως υποκειται στην Ειμαρμενη.
Αν και ηταν, λοιπον, ανωτερος απ την Αρμονια των κυκλων, (ανώτερος από τις επτά φύσεις της Ύλης) εγινε δουλος της, και ενώ δεν ειχε φυλο, αφου προερχοταν από πατερα διχως φυλο, και ενώ ηταν αυπνος, αφου προερχονταν από πατερα αυπνο εγινε όμηρος τους. (ο Άνθρωπος υπομένει τις επτά φύσεις και τους νόμους που επικρατούν σε κάθε φύση, αφού το σώμα ανήκει στην φύση και κάνει τον Άνθρωπο έναν δούλο γεμάτο από ανάγκες).
morfeas sky
ΕΔΩ ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΜΑΣ ΑΝΑΛΥΕΙ ΣΤΟΝ ΠΟΙΜΑΝΔΡΗ ΟΤΙ Ο ΕΝΣΑΡΚΩΜΕΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΔΙΑΧΩΡΙΣΤΗΚΕ ΣΕ ΑΝΤΡΑ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΑ
Ακουσε, λοιπον, αυτά που λαχταρας ν’ακουσεις.
Όταν εφτασε το πληρωμα της περιοδου, ο συνδεσμος ολων αυτων διαλυθηκε με τη βουληση του θεου,
(το εκπεσών φωτισμένο πνεύμα ο αισθητός θεός που ενεργεί μέσα στο γίγνεσθαι των επτά φύσεων-ουρανών)
διοτι όλα τα ζωα που ηταν αρσενικοθυληκα διαχωρίστηκαν μαζι με τον (ενσαρκωμένο) ανθρωπο και στο ένα μερος τους μετατραπηκαν σε αρσενικα και στο άλλο τους σε θηλυκα.
Και χάθηκε η σύνδεση του Νου και το σώμα, και έπεσε ο άνθρωπος στην Άγνοια και την Λήθη σκλάβος του θνητού σώματος.
"Ο δε Θεός αμέσως είπε με λόγο άγιο"
morfeas sky
Στον Ποιμάνδρη διαβάζουμε τα εξής..
Κι ο ανθρωπος, καθως εξουσιαζε τον κοσμο των θνητων και των μη λογικων άλογων δίχως τον Λογο έμβιων οντων, εσκυψε μεσω της Αρμονιας, αφου της διερρηξε το περικαλλυμα και εδειξε στην κατωτερη φυση την ομορφη οψη του θεου.
Η δε Φυση ολοκληρη πηρε στην αγκαλια της τον αγαπημενο της κι ενωθηκαν αφου ηταν ερωτευμενοι. Και γι αυτο το λογο ο ανθρωπος εν αντιθεσει με ολα τα ζωα της γης - εχει διπλη φυση, δηλαδη ειναι θνητος οσον αφορα το σωμα, και αθανατος δε οσον αφορα την ουσια του. Διοτι, αν και αθανατος κι εξουσιαζει τα παντα, εντουτοις υποφερει απ όλα τα θνητα, καθως υποκειται στην Ειμαρμενη.
Αν και ηταν, λοιπον, ανωτερος απ την Αρμονια των κυκλων, (ανώτερος από τις επτά φύσεις της Ύλης) εγινε δουλος της, και ενώ δεν ειχε φυλο, αφου προερχοταν από πατερα διχως φυλο, και ενώ ηταν αυπνος, αφου προερχονταν από πατερα αυπνο εγινε όμηρος τους. (ο Άνθρωπος υπομένει τις επτά φύσεις και τους νόμους που επικρατούν σε κάθε φύση, αφού το σώμα ανήκει στην φύση και κάνει τον Άνθρωπο έναν δούλο γεμάτο από ανάγκες).
morfeas sky
Ακουσε, λοιπον, αυτά που λαχταρας ν’ακουσεις.
Όταν εφτασε το πληρωμα της περιοδου, ο συνδεσμος ολων αυτων διαλυθηκε με τη βουληση του θεου,
(το εκπεσών φωτισμένο πνεύμα ο αισθητός θεός που ενεργεί μέσα στο γίγνεσθαι των επτά φύσεων-ουρανών)
διοτι όλα τα ζωα που ηταν αρσενικοθυληκα διαχωρίστηκαν μαζι με τον (ενσαρκωμένο) ανθρωπο και στο ένα μερος τους μετατραπηκαν σε αρσενικα και στο άλλο τους σε θηλυκα.
Και χάθηκε η σύνδεση του Νου και το σώμα, και έπεσε ο άνθρωπος στην Άγνοια και την Λήθη σκλάβος του θνητού σώματος.
"Ο δε Θεός αμέσως είπε με λόγο άγιο"
Η εικόνα του Πανάγαθου Θεού, ο Όγδοος Ουρανός, ο Αγαθός Νους, που φέρει μέσα του το αγέννητο άρα και Αδρανή δοχείο της Ύλης, και ο Αδιαίρετος Άγιος Λόγος ο οποίος αντέγραψε αυτόν τον κόσμο και δημιούργησε τους επτά Ουρανούς τον αισθητό θεό του πυρός και πνεύματος, η δική του εικόνα ο δεύτερος Νους δημιουργός, το Φωτισμένο πνεύμα, το οποίο εξέπεσε με την είσοδο του Ανθρώπου δεύτερου Θεού Φως και Ζωή.
Ο δε Θεος αμεσως ειπε με λογο αγιο: Όλα τα κτισματα και τα δημιουργηματα ν’αυξανεστε σε μεγεθος και να πληθυνεστε κι ο λογικος ανθρωπος ν’αναγνωρισει τον εαυτο του σαν αθανατο και τον ερωτα σαν υπευθυνο για το θανατο και όλα τα οντα.
Όταν το ειπε αυτό, η Προνοια με την Ειμαρμενη και την Αρμονια πραγματοποιησαν τις προσμιξεις κι αρχισαν τις γεννησεις.
Πληθυνθηκαν, λοιπον, τα παντα ως προς το θνητο γενος τους κι αυτος, που αναγνωρισε τον εαυτο του, εφτασε στο ξεχωριστο αγαθο, ενώ εκεινος, που αγαπησε το σωμα του προερχομενο απ’την πλανη του ερωτα, αυτος μενει πλανωμενος στο σκοταδι κι υποφερει με τις αισθησεις του τα παθη του «θανατου».
ΓΝΩΘΙ Σ ΑΥΤΟΝ
ΚΑΤΑΝΟΗΣΕ ΤΙ ΕΙΣΑΙ
morfeas sky
Όταν το ειπε αυτό, η Προνοια με την Ειμαρμενη και την Αρμονια πραγματοποιησαν τις προσμιξεις κι αρχισαν τις γεννησεις.
Πληθυνθηκαν, λοιπον, τα παντα ως προς το θνητο γενος τους κι αυτος, που αναγνωρισε τον εαυτο του, εφτασε στο ξεχωριστο αγαθο, ενώ εκεινος, που αγαπησε το σωμα του προερχομενο απ’την πλανη του ερωτα, αυτος μενει πλανωμενος στο σκοταδι κι υποφερει με τις αισθησεις του τα παθη του «θανατου».
ΓΝΩΘΙ Σ ΑΥΤΟΝ
ΚΑΤΑΝΟΗΣΕ ΤΙ ΕΙΣΑΙ
morfeas sky
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου