ΙΕΡΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΕΡΜΗ ΤΟΥ ΤΡΙΣΜΕΓΙΣΤΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΣΚΛΗΠΙΟ
Ερμής ο Τρισμέγιστος προς τον Ασκληπιό:
Το πνεύμα ενυπάρχει στα πάντα, αναμειγνύεται με τα πάντα και δίνει ζωή στα πάντα.
Η ψυχή τρέφεται μέσω της αιώνιας περιφοράς του κόσμου,
(Η ψυχή στο αισθητικό της μέρος τρέφεται με την ανιδιοτελή αγάπη, αυτό που εμείς αποκαλλούμε καρδιά, ενώ στο νοητικό της μέρος η ψυχή τρέφεται με την νόηση, δηλαδή με το γνώθι σ'αυτόν). (Νους και ψυχή)
τα σώματα αυξάνονται με τροφές του κατώτερου κόσμου, με νερό και γη.
Σ'αυτό προστίθεται ο νους που δημιουργεί την σκέψη των ανθρώπων, (η σκέψη των ανθρώπων που οδηγείται από την βιωματική εμπειρία του θνητού σώματος και όχι από την ψυχή) που του έχει παραχωρηθεί ως πέμπτο στοιχείο και το μοναδικό που προέρχεται από τον αιθέρα.
(Νους αιθέρας και ψυχή)
Από όλα τα ζώα, όμως, ο νους χαρίστηκε μόνο στους ανθρώπους με απώτερο σκοπό την γνώση του θεϊκού λόγου και είναι αυτός που τους οδηγεί και τους ανυψώνει.
Από όλα τα ζώα, όμως, ο νους χαρίστηκε μόνο στους ανθρώπους με απώτερο σκοπό την γνώση του θεϊκού λόγου και είναι αυτός που τους οδηγεί και τους ανυψώνει.
(Το κατανοήσατε; ο νους αιθέρας χαρίστηκε μόνο στους ανθρώπους με απώτερο σκοπό την γνώση του θεϊκού λόγου το γνώθι σ'αυτόν).
(Τώρα το καταλάβατε γιατί δεν είναι ίδιος ο νους όλων των ανθρώπων; διότι στην βιωματική εμπειρία του σώματος, μας οδηγεί ο βοηθητικός νους, ενώ στην αληθινή μας φύση και ουσία μας οδηγεί ο νους αιθέρας. Οι άνθρωποι όμως έπαψαν να σκέφτονται και να αισθάνονται με το νου αιθέρα, με το νου και την ψυχή-καρδιά, αλλά πλέον σκέφτονται και αισθάνονται μόνον με τον βοηθητικό νου που ασχολείται αποκλειστικά με το σώμα, και όχι με την θεϊκή φύση και ουσία της ψυχής).
Αλλά επειδή μιλάω για τον νου σε λίγο θα σας αναπτύξω και τον σχετικό με αυτόν λόγο. Καθώς είναι ιερότατος και σπουδαιότατος και καθόλου κατώτερος από αυτόν που αφορά την ίδια την θεϊκότητα.
-Δεν είναι ίδιος ο νους όλων των ανθρώπων Τρισμέγιστε;
Δεν μπορούν να φτάσουν όλοι Ασκληπιέ, στην αληθινή γνώση, αλλά λόγω της ασυγκράτητης ορμής τους, χωρίς να τους έχει αποκαλυφθεί κανένας αληθινός λόγος, ακολουθούν τα είδωλα των αληθινών πραγμάτων και εξαπατώνται.
Τα είδωλα αυτά γεννούν την κακία στον ανθρώπινο νου και μεταμορφώνουν το τέλειο ζωντανό πλάσμα σε αγρίμι με ήθη θηρίου.
Ο άνθρωπος είναι ο μόνος από όλα τα ζωντανά πλάσματα που είναι διπλός, καθώς, το ένα μέρος του είναι απλό, το οποίο ονομάζεται από τους Έλληνες "ουσιώδες" κι εμείς το αποκαλλούμε "κατ'εικόνα Θεού".
Το άλλο μέρος είναι τετραπλό, (γη νερό αέρας φωτιά) το οποίο οι Έλληνες αποκαλούν "υλικό" και εμείς "κοσμικό".
Κάτω από αυτό το κάλυμα, η καθαρή θεϊκότητα του νου κρυμμένη μαζί με τα παρόμοια της, δηλαδή τις αισθήσεις του νου, (Νους και ψυχή) ηρεμεί μόνη της, σαν να είναι περιφραγμένη από το τείχος του σώματος.
Κάτω από αυτό το κάλυμα, η καθαρή θεϊκότητα του νου κρυμμένη μαζί με τα παρόμοια της, δηλαδή τις αισθήσεις του νου, (Νους και ψυχή) ηρεμεί μόνη της, σαν να είναι περιφραγμένη από το τείχος του σώματος.
Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΘΕΟΣ
-Γιατί λοιπόν Τρισμέγιστε πρέπει ο άνθρωπος να παραμείνει στην ύλη και να μην ζει σ'αυτό το μακαριότατο μέρος, μέσα στο οποίο βρίσκεται και ο θεός;
Σωστή ερώτηση, Ασκληπιέ. Και εμείς έχουμε ζητήσει από το θεό να μας απαντήσει σ'αυτό το ερώτημα. Καθώς, αφού όλα εξαρτώνται από τη βούληση του, τότε θα εξαρτώνται κυρίως από τη βούληση του όλα όσα σχετίζονται με την κορυφή του σύμπαντος, εκείνα δηλαδή που έχουμε και εμείς ως θέμα συζήτησης σ'αυτήν εδώ την πραγματεία. Άκου λοιπόν Ασκληπιέ.
Σωστή ερώτηση, Ασκληπιέ. Και εμείς έχουμε ζητήσει από το θεό να μας απαντήσει σ'αυτό το ερώτημα. Καθώς, αφού όλα εξαρτώνται από τη βούληση του, τότε θα εξαρτώνται κυρίως από τη βούληση του όλα όσα σχετίζονται με την κορυφή του σύμπαντος, εκείνα δηλαδή που έχουμε και εμείς ως θέμα συζήτησης σ'αυτήν εδώ την πραγματεία. Άκου λοιπόν Ασκληπιέ.
Ο κύριος και δημιουργός των πάντων, τον οποίο σωστά έχουν ονομάσει θεό, αφού δημιούργησε τον εαυτό του, ο οποίος μπορεί να γίνει ορατός και αισθητός.
"Ο κύριος και δημιουργός των πάντων, τον οποίο σωστά έχουν ονομάσει θεό, αφού δημιούργησε τον εαυτό του,"
Διαβάζουμε στον Ποιμάνδρη:
ὁ δὲ πάντων πατὴρ ὁ Νοῦς, ὢν ζωὴ καὶ φῶς,
ἀπεκύησεν ῎Ανθρωπον αὐτῷ ἴσον, οὗ ἠράσθη ὡς ἰδίου τόκου·
"ο οποίος μπορεί να γίνει ορατός και αισθητός".
περικαλλὴς γάρ, τὴν τοῦ πατρὸς εἰκόνα ἔχων·
ὄντως γὰρ καὶ ὁ θεὸς ἠράσθη τῆς ἰδίας μορφῆς,
παρέδωκε τὰ ἑαυτοῦ πάντα δημιουργήματα, καὶ κατανοήσας δὲ τὴν τοῦ Δημιουργοῦ κτίσιν ἐν τῷ πυρί, ἠβουλήθη καὶ αὐτὸς δημιουργεῖν, καὶ συνεχωρήθη ἀπὸ τοῦ πατρός·
Αυτός ο θεός τον ονομάζω αισθητό, διότι μπορεί να γίνει ορατός και αισθητός. Αυτός ο (Άνθρωπος) ο αισθητός θεός μπορεί να γίνει αντιληπτός από τις αισθήσεις όσων βλέπουν.
(Άρα μπορούμε να αντιληφθούμε το θεϊκό μας γένος, με οδηγό το Νου και την καρδιά)
Καθώς λοιπόν ο θεός δημιουργός των πάντων δημιούργησε άλλον θεό σαν τον εαυτό του, και επειδή του φάνηκε όμορφος, καθώς πλυμμύριζε από την αγαθότητα των πάντων, τον αγάπησε ως δημιούργημα της θεϊκότητας του.
Ποιμάνδρης:
ὁ δὲ πάντων πατὴρ ὁ Νοῦς, ὢν ζωὴ καὶ φῶς,
ἀπεκύησεν ῎Ανθρωπον αὐτῷ ἴσον, οὗ ἠράσθη ὡς ἰδίου τόκου·
Καθώς λοιπόν ο θεός δημιουργός των πάντων δημιούργησε άλλον θεό σαν τον εαυτό του, και επειδή του φάνηκε όμορφος, καθώς πλυμμύριζε από την αγαθότητα των πάντων, τον αγάπησε ως δημιούργημα της θεϊκότητας του.
Ποιμάνδρης:
ὁ δὲ πάντων πατὴρ ὁ Νοῦς, ὢν ζωὴ καὶ φῶς,
ἀπεκύησεν ῎Ανθρωπον αὐτῷ ἴσον, οὗ ἠράσθη ὡς ἰδίου τόκου·
Σαν παντοδύναμος και πανάγαθος, θέλησε να δημιουργηθεί και κάποιος άλλος, ο οποίος να διακρίνει από αυτόν που τον είχε δημιουργήσει.
Συγχρόνως δημιούργησε και τον (θνητό) άνθρωπο, τον μιμητή του λόγου και της πρόνοιας του.
Συγχρόνως δημιούργησε και τον (θνητό) άνθρωπο, τον μιμητή του λόγου και της πρόνοιας του.
Διαβάζουμε στον Ποιμάνδρη:
ὁ δὲ ῎Ανθρωπος ἐκ ζωῆς καὶ φωτὸς ἐγένετο εἰς ψυχὴν καὶ νοῦν, ἐκ μὲν ζωῆς ψυχήν, ἐκ δὲ φωτὸς νοῦν, καὶ ἔμεινεν οὕτω τὰ πάντα τοῦ αἰσθητοῦ κόσμου μέχρι περιόδου τέλους <καὶ> ἀρχῶν γενῶν.
Συνέχεια:
Γιατί η ίδια η βούληση του θεού είναι και αυτή καθαυτή η πραγματοποίηση, καθώς η θέληση και η πραγματοποίηση ταυτίζονται χρονικά.
Αφού τον "ουσιώδη" άνθρωπο τον δημιούργησε με αυτόν τον τρόπο, ώστε να μην μπορεί να φροντίζει για όλα τα πράγματα, εκτός αν καλυπτόταν από ένα κοσμικό κάλυμμα, τον κάλυψε με ένα σωματικό κάλυμμα, και όρισε κάθε άνθρωπος να είναι έτσι, αναμειγνύοντας και ανακατεύοντας σε ένα μείγμα όση ποσότητα από κάθε φύση χρειαζόταν.
(το σύνθετο θνητό ανθρώπινο σώμα είναι μια σύνθεση από φωτιά-αέρα-γη-νερό, και ως πέμπτο στοιχείο μας δόθηκε από την θεϊκή ουσία τον Αιθέρα Νου ο βοηθητικός νους, ως σκέψη στους ανθρώπους που οδηγείται από την βιωματική εμπειρία του σώματος, για να μπορέσει να βιώσει και να εκτελέσει την αποστολή του στην θνητή φύση).
Έτσι διαμόρφωσε τον άνθρωπο από ψυχή και σώμα, που αντιστοιχούν σε αθάνατη και θνητή φύση, ώστε ως ζωντανό πλάσμα να μπορεί να λειτουργεί και με τις δυο του φύσεις, να θαυμάζει δηλαδή και να λατρεύει τα ουράνια, αλλά να φροντίζει και να διοικεί τα επίγεια.
morfeas sky
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου