ΛΟΓΟΣ Θ ΕΡΜΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
ΛΟΓΟΣ Θ" ΕΡΜΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
ΕΡΜΗΣ ΤΡΙΣΜΕΓΙΣΤΟΣ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΝΟΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΣΗ
(ΟΤΙ ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΩΡΑΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΑΓΑΘΟ
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΘΕΟ ΚΑΙ ΠΟΥΘΕΝΑ ΑΛΛΟΥ)
Ερμής Τρισμέγιστος: Χθες, Ασκληπιέ, σου παρουσίασα τον πλήρη λόγο.Τώρα όμως πιστεύω πως είναι αναγκαίο να αναλύσω και το λόγο τον σχετικό με την αίσθηση σε συνέχεια εκείνου.
Διότι η αίσθηση κι η νόηση φαίνεται πως έχουν διαφορές, καθόσον η μία έχει σχέση με την ύλη κι η άλλη με την ουσία. Εγώ όμως έχω την εντύπωση πως και οι δυο είναι ενωμένες και δεν χωρίζονται, στους ανθρώπους εννοώ. Διότι στα υπόλοιπα ζωντανά όντα η αίσθηση είναι ενωμένη με την φύση.
Διότι η αίσθηση κι η νόηση φαίνεται πως έχουν διαφορές, καθόσον η μία έχει σχέση με την ύλη κι η άλλη με την ουσία. Εγώ όμως έχω την εντύπωση πως και οι δυο είναι ενωμένες και δεν χωρίζονται, στους ανθρώπους εννοώ. Διότι στα υπόλοιπα ζωντανά όντα η αίσθηση είναι ενωμένη με την φύση.
(το πνεύμα της φύσης οδηγεί συλλογικά με αρμονία όλο το ζωϊκό βασίλειο της Γης εκτός από τους ανθρώπους στους οποίους δόθηκε η λογική ως πέμπτο στοιχείο από τον Αιθέρα Νου.
Ο νους διαφέρει τόσο από την νόηση, όσο ο Θεός από την θεϊκότητα, καθόσον η θεϊκότητα γεννιέται απ'το Θεό, η δε νόηση απ'το νου, και είναι αδελφή του λόγου, και το ένα αποτελεί όργανο του άλλου. Διότι ούτε λόγος εκφέρεται χωρίς τη νόηση, ούτε η νόηση φανερώνεται χωρίς το λόγο.
Και οι δύο, επομένως, και η αίσθηση και η νόηση, συρρέουν στον άνθρωπο σαν να έχουν πλεχτεί μεταξύ τους. Διότι ούτε χωρίς την αίσθηση είναι δυνατόν κάποιος να κατανοήσει, ούτε χωρίς τη νόηση να αισθανθεί.
Ασκληπιός: Είναι όμως δυνατόν η νόηση να κατανοήσει χωρίς την αίσθηση, όπως συμβαίνει με τα οράματα, που παρουσιάζονται με τα όνειρα;
Εχω την εντύπωση πως στα οράματα των ονείρων παρουσιάζονται και οι δύο ενέργειες.
Διότι, όταν κάποιος είναι ξύπνιος, η αίσθηση είναι μοιρασμένη και στο σώμα και στην ψυχή, κι όταν τα δύο αυτά μέρη της αίσθησης συμφωνήσουν μεταξύ τους, τότε η νόηση εκφέρεται με το λόγο, αφού έχει δημιουργηθεί από το νου.
(όταν η λογική οδηγεί την αίσθηση με αρμονία, είτε όταν εκφράζουμε τα άλογα συναισθήματα με τον λόγο - ομιλία, τα ζωώδη ένστικτα τα οποία γεννούν την κακία μέσα μας)
ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΚΠΕΣΩΝ ΦΩΤΙΣΜΕΝΟ ΠΝΕΥΜΑ (ΕΩΣΦΟΡΟΣ) Ο ΑΙΣΘΗΤΟΣ ΘΕΟΣ
ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΚΠΕΣΩΝ ΦΩΤΙΣΜΕΝΟ ΠΝΕΥΜΑ (ΕΩΣΦΟΡΟΣ) Ο ΑΙΣΘΗΤΟΣ ΘΕΟΣ
Διότι ο νους γεννά όλα τα νοήματα, τα οποία είναι μεν αγαθά, όταν πάρει τα σπέρματα απ'το θεό, αλλά και αντίθετα είναι κακία, όταν τα πάρει από κάποιο δαίμονα, καθόσον κανένα μέρος του κόσμου δεν είναι άδειο από δαίμονες, κυρίως από τον δαίμονα, τον φωτισμένο απ'το Θεό, ο οποίος μπαίνοντας κρυφά έσπειρε το σπέρμα της δικής του ενέργειας (συναισθήματα) και τότε ο νους γέννησε το σπαρμένο, δηλαδή μοιχείες, φόνους, άσχημη μεταχείρηση των γονέων, ιεροσυλίες, ασέβειες, αυτοκτονίες με αγχόνες, καταγκρεμίσματα και όλα τα υπόλοιπα, που αποτελούν έργα των δαιμόνων.
Διότι τα σπέρματα του θεού είναι λίγα, όμως σπουδαία, ωραία, και καλά, η αρετή κι η σωφροσύνη κι η ευσέβεια. Η ευσέβεια είναι η γνώση του Θεού, (η γνήσια φιλοσοφία), κι εκείνος που τον γνώρισε, έχει γεμίσει απ'όλα τα αγαθά, και διαθέτει νόηση θεϊκή, κι όχι όμοια με τη νόηση των πολλών.
Για το λόγο αυτό όσοι διαθέτουν γνώση δεν είναι αρεστοί στους πολλούς, ούτε κι οι πολλοί σ'αυτούς. Δίνουν δε την εντύπωση πως έχουν τρελλαθεί και προκαλλούν το γέλιο, καθώς είναι μισητοί και περιφρονημένοι κι ίσως και να σκοτώνονται.
Διότι ισχυρίστηκα πως η κακία πρέπει να κατοικεί εδώ κάτω, αφού είναι ο φυσικός της χώρος. Φυσικός της χώρος είναι η γη, και όχι ο ουράνιος κόσμος, όπως κάποιοι θα ισχυριστούν κάποτε βλασφημώντας.
Ο θεοσεβής όμως θα τ'αντέξει όλα, αφού αισθάνθηκε τη γνώση, καθόσον όλα είναι αγαθά για έναν τέτοιο άνθρωπο, ακόμα κι αν για τους άλλους είναι κακά.
Ακόμα κι αν τον επιβουλεύονται, αναφέρεται πάντα στην γνώση, κι από μόνος του μετατρέπει τα κακά σε αγαθά.
morfeas sky
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΘΝΗΤΗΣ ΣΑΣ ΦΥΣΗΣ ΩΡΕ; Ο ΘΕΟΣ; Η Ο ΔΙΑΒΟΛΟΣ;
ΕΡΜΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
Πρόσεχε, παιδί μου, και συνέλαβε την έννοια του Θεού Πατέρα, την έννοια της εικόνας του τον κόσμο δηλαδή τον αισθητό θεό, την έννοια του αθάνατου όντος (αθάνατος άνθρωπος) την έννοια του διαλυτού όντος (θνητός άνθρωπος), κι ακόμα πως ο μεν κόσμος ο αισθητός θεός προέρχεται από τον πατέρα θεό, και βρίσκεται μέσα στον πατέρα θεό, ο δε (θνητός) άνθρωπος της Γης προέρχεται από τον κόσμο τον αισθητό θεό, και βρίσκεται μέσα στον αισθητό θεό.
Ενώ αρχή και συγκρότηση των πάντων αποτελεί ο πατέρας θεός, ο οποίος εμπεριέχει τα πάντα μέσα του.
ΤΑ ΙΔΙΑ ΕΙΠΕ ΚΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ
Αλλά εσείς αλλού, ότι να'ναι.
Ιω. 8,23 καὶ εἶπεν αὐτοῖς· ὑμεῖς ἐκ τῶν κάτω ἐστέ, ἐγὼ ἐκ τῶν ἄνω εἰμί· ὑμεῖς ἐκ τοῦ κόσμου τούτου ἐστέ, ἐγὼ οὐκ εἰμὶ ἐκ τοῦ κόσμου τούτου.
Ιω. 8,32 γνώσεσθε τὴν ἀλήθειαν, καὶ ἡ ἀλήθεια ἐλευθερώσει ὑμᾶς.
Και εδώ τι λέει ο Χριστός;
Ιω. 8,38 ἐγὼ ὃ ἑώρακα παρὰ τῷ πατρί μου λαλῶ· καὶ ὑμεῖς οὖν ὃ ἑωράκατε παρὰ τῷ πατρὶ ὑμῶν ποιεῖτε.
Ιω. 8,38 Εγώ εκείνο που έχω ιδεί πλησίον του ουρανίου Πατρός μου αυτό και διδάσκω. Και σεις αυτό που είδατε πλησίον του πατρός σας, αυτό κάνετε”.
Το κατανοήσατε;
Εσείς βλέπετε με τα μάτια του δικού σας πατέρα και έτσι ενεργείτε. (της θνητής σας φύσης). Εγώ όμως βλέπω με τα μάτια του δικού μου πατέρα, (της θεϊκής του ουσίας), και αυτό διδάσκω.
morfeas sky
Από πότε το αισθητό (υλικό) σύμπαν δηλαδή το Ένα (matrix) είναι η αλήθεια;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕρμητικά κείμενα
Εσύ παιδί μου να προσευχηθείς πρώτα στον Κύριο και Πατέρα και Μοναδικό και όχι στον Έναν, αλλά σ'εκείνον από τον οποίο προέρχεται ο Ένας, να τύχεις ευμενούς μεταχείρησης, ώστε να μπορέσεις να κατανοήσεις τον τόσο μεγάλο Θεό και με μια του μόνο ακτίνα να σου φωτίσει την νόηση.
,morfeas sky