Από τους Λόγους του Ερμή Τρισμέγιστου..Είναι ο άνθρωπος αληθινός;




Και το καλό και το κακό που κατοικούν;
"Η νίκη δε και των δύο δεν λογίζεται όμοια, αφού το ένα ρέπει προς το αγαθό και τα άλλα στο κακό κοντά κατοικούν".

Είναι ο άνθρωπος είναι αληθινός;
Επειδή είναι άνθρωπος δεν σημαίνει ότι είναι και αληθινός.
Διότι αληθινό είναι μόνο ότι είναι αυτογενές και μένει καθαρό όπως είναι.
Ο άνθρωπος όμως, είναι φτιαγμένος από πολλά στοιχεία και δε μένει αμετάβλητος, διότι αλλάζει και μεταβάλλεται από ηλικία σε ηλικία, από μορφή σε μορφή, και μάλιστα ενόσω ακόμα κατοικεί στο σώμα του.
Πολλοί, με τη μεσολάβηση μόνο λίγου χρόνου

δε γνώρισαν τα ίδια τα παιδιά τους, και ομοίως παιδιά δεν αναγνώρισαν τους γονείς τους.
Άρα, κάτι που αλλάζει τόσο ώστε να μην αναγνωρίζεται θα μπορούσε να είναι αληθινό;
Αντίθετα δεν είναι ψεύτικο; και δεν δημιουργείται από τις διαφορετικές εντυπώσεις που δίνουν οι συνεχείς μεταβολές;

Εσύ να θεωρείς αληθινό ό,τι είναι σταθερό και αιώνιο.
Ο άνθρωπος όμως δε μένει αιώνια, και επομένως δεν είναι αληθινός.
Ο άνθρωπος είναι φαντασία, και ως φαντασία θα μπορούσε να είναι ακραίο ψεύδος.


......................
Οταν γεννήθηκαν από τον προπάτορα, πιθανόν να είχαν αληθινή ύλη. Ομως, με τη μεταβλητότητα τους, έχουν κάποιο ψεύδος διότι τίποτε που δε μένει σταθερό δεν είναι αληθινό.

-Επομένως, τι θα μπορούσε κανείς να ονομάσει αλήθεια;
-Και τι λοιπόν θα μπορούσε να είναι η πρώτη αλήθεια;


Ότι δε μεταβάλλεται και μένει πάντα σταθερό.
Ο ένας και μόνος, αυτός που δεν είναι φτιαγμένος από ύλη, δεν κατοικεί σε σώμα, δεν έχει χρώμα, δεν έχει σχήμα, δεν μετατρέπεται, δεν αλλοιώνεται και για πάντα υπάρχει.

..............................

Οσα λοιπόν δημιουργούνται από τη φθορά είναι και ψευδή, αφού άλλοτε είναι έτσι και άλλοτε αλλιώς. Διότι, είναι αδύνατο τα πράγματα να μένουν ίδια και επομένως, αυτό που δεν είναι σταθερό, πως θα μπορούσε να είναι αληθινό. Πρέπει λοιπόν,όλα αυτά να τα ονομάζουμε φαντασίες, εφόσον βέβαια, ορθώς θεωρούμε τον άνθρωπο ομοίωμα του ιδεατού ανθρώπου.
Διότι, ούτε ο άνθρωπος είναι άνθρωπος ενόσω μεταβάλλετται,
άρα γίνεται ψευδής και στο πριν και στα τωρινά.

Ποτέ, ενόσω η ψυχή είναι μέσα στο σώμα και ανακουφίζει τον εαυτό της σχετικά την κατανόηση του αληθινού και πραγματικού αγαθού, δε μπορεί να ολισθήσει στο αντίθετο.
Διότι, η ψυχή έχει μεγάλο έρωτα, λησμοσύνη όλων των κακών, εάν μάθει τον προπάτορα της και ποτέ δεν θα μπορεί να απομακρυνθεί από το αγαθό.
Αυτό λοιπόν, αυτό ας είναι ο σκοπός της ευσέβειας στο οποίο όταν φτάσεις και καλά θα ζήσεις και ευτυχισμένος θα πεθάνεις και η ψυχή σου δεν θα αγνοεί προς τα που πρέπει να πετάξει. (το αγαθό)
Αυτός παιδί μου είναι ο μόνος δρόμος προς την αλήθεια, τον οποίο πορεύθηκαν και οι πρόγονοι μας, και στη διαδρομή ευτύχησαν να βρουν το αγαθό.


Είναι δρόμος σεβαστός και ομαλός,(το να είσαι αγαθός), αλλά δύσκολος για να τον περπατήσει η ψυχή όταν βρίσκεται μέσα στο σώμα. Διότι, πρώτα πρέπει αυτή να πολεμήσει με τον εαυτό της, να δημιουργήσει μεγάλη διάσταση, και να κυριευτεί κατά ένα μέρος.
Διότι, η σύσταση της είναι ένα προς δύο και το μεν ένα προσπαθεί να φύγει, ενώ τα άλλα δύο το τραβούν προς τα κάτω και γίνεται μεγάλη διαμάχη μεταξύ τους, καθώς το ένα θέλει να φύγει και τα άλλα δύο σπεύδουν να το κρατήσουν.
Η νίκη δε και των δύο δεν λογίζεται όμοια, αφού το ένα ρέπει προς το αγαθό και τα άλλα στο κακό κοντά κατοικούν.
Το μεν ποθεί την ελευθερία τα δε αγαπούν τη δουλεία. Αν τώρα νικηθούν τα δύο, αυτά μένουν μόνα και έρημα από τον άρχοντα τους, ενώ αν νικηθεί το ένα, αυτό άγεται και φέρεται τιμωρούμενο με τον εδώ τρόπο ζωής.

Αυτός είναι, ο δρόμος που οδηγεί προς τα κει.
(Να είμαστε άνθρωποι αγαθοί).
Πρέπει δηλαδή, πρώτα να εγκαταλείψεις, το σώμα σου, πριν το τέλος, να νικήσεις ζωή που είναι γεμάτη αγωνίες, και αφού νικήσεις να ανέλθεις.






     morfeas sky


Σχόλια